Reklama
Megaboard

200 dní do sletu: sokolové představili „merch“ a chystají tramvaj

Nejen v sokolovnách, kde tisíce lidí už nacvičují hromadné skladby, probíhají intenzivní přípravy na XVII. všesokolský slet. Dvě stě dní před jeho startem se usilovně pracuje i v marketingovém zákulisí. Sokolové představili sletový merchandising, chystají speciální tramvaj a ke spolupráci zvou známé české umělce.

Své jméno s největší sportovně-společensko-kulturní událostí na našem území v roce 2024 spojil například výtvarník Jaromír 99, jenž je spolu s grafickým studiem Dynamo design autorem vizuálního stylu a motta „slet spojuje“. Zapojila se i písmomalířka Petra Dočekalová, kterou proslavila tvorba prezidentského slibu pro inauguraci Petra Pavla. Pro Českou obec sokolskou napsala novoroční PF a ztvárnila motto „spojuje“.

„Tak velká událost, jako je slet, má podle nás šanci spojovat rozdělenou společnost. Tradici s novými přístupy, historii se současností, děti se seniory, město s venkovem, sport s kulturou a uměním,“ přibližuje Marek Tesař, ředitel Kanceláře ČOS a místopředseda sletového týmu pro finance a marketing. „Plánujeme kampaň ukázat v onlinu, na sociálních sítích, ale také v outdooru, a to včetně speciálně obrandované tramvaje T15,“ dodává.

Dalším mladým umělcem, který se na propagaci sletu podílí, je herec a hudebník Milan Peroutka. Namluvil speciální sletový manifest, vánoční sokolský rozhlasový spot a během sletu a hromadných skladeb by měl přinést svým followerům informace ze zákulisí stadionu v Edenu.

Na začátku září sokolové spustili prodej sletového merchandisingu. Bohatá nabídka teď obsahuje jak oblečení, tak různé doplňky, jako jsou polštáře, diáře, láhve na pití, ale třeba také kondomy. A chystají se další dvě vlny reagující na roční období.

Větší než olympiáda

Samotný sletový týden, který se koná v Praze od 30. června do 5. července 2024, je co do počtu účastníků větší akcí než olympijské hry. Zasáhne do něj až 20 000 cvičenců a vše vyvrcholí hromadnými skladbami na ploše fotbalového stadionu v Edenu. Sokolové jich chystají dvanáct. 

„O hromadné skladby je největší zájem od Sametové revoluce v roce 1989. Zapojuje se všech 42 žup a přes 400 jednot, což je naprosto úžasné. Rosteme všude,“ říká Petr Svoboda, náčelník České obce sokolské a místopředseda sletového týmu pro program. Dodává, že už se řeší takové detaily, jako je postavení cvičenců na značkách na ploše v Edenu, a dolaďuje se režie.

Mezi hlavní události sletového týdne v Praze patří také průvod centrem Prahy, mše v katedrále sv. Víta či sportovní vystoupení Sokol Gala v O2 areně a pódiová vystoupení v centru. Nedílnou součástí akce je provedení hry Lucerna, kterou sokolové zahrají v rámci zahájení sletového týdne v Národním divadle. Aktuálně probíhají intenzivní zkoušky, které řídí Bohumil Gondík, otec Dalibora a Adély Gondíkových.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále