Česká basketbalová federace představila nový spot projektu Bez faulu, který vznikl ve filmovém studiu Pokrok. Hlavní roli ve videu s názvem Experiment ztvárnil Ivan Trojan. Cílem projektu je zlepšení sportovního prostředí, aby děti ze sportu neodcházely a naopak jich přibývalo.
„Když můžu, rád pomůžu dobré věci, tady navíc nejen jako herec, ale i jako basketbalista a hlavně táta,“ říká Ivan Trojan. Kromě něj si v hvězdném komparsu zahráli například bývalí reprezentační basketbalisté Jiří Welsch, Petr Benda, Ivana Večeřová, trenér Michal Ježdík či rozhodčí Robert Vyklický. Zapojili se ale i zástupci dalších sportů – Jana Havrdová, Honza Rajnoch nebo třeba režisér Vojta Nouzák a moderátor Vlasta Korec.
Záměr projektu Bez faulu:
- Bez faulu chce zlepšit prostředí ve sportu pro děti
- Kampaň chce upozornit na důležitost vzdělávání dospělých, kteří děti vychovávají. Jsou to nejen rodiče, ale také učitelé a trenéři!
- Kampaň chce apelovat na možnost využití sportu jako prevence. Ta totiž funguje
- A samozřejmě chce využít možností basketbalu a sportu obecně jako silného sociálního média a prostřednictvím aktivního sportování oslovit další rodiče, trenéry, děti i fanoušky.
Zároveň nekončí ani dlouhodobé partnerství s Kontem bariéry. „Mám velkou radost, že i letos pokračuje spolupráce České basketbalové federace s Nadací Charty77 – Konto Bariéry právě v rámci projektu Bez faulu. Projekt má dvě části – vzdělávací a charitativní. A právě ta se týká pomoci konkrétním příběhům Konta Bariéry,“ říká jeho ředitelka Jolana Voldánová. I letos byly vybrány dva silné příběhy. Jedním z nich je mladý parabasketbalista Mikuláš Hapka, který bude zároveň tváří projektu Bez faulu.
V rámci restartu projektu Bez faulu byla představena i nová celková CSR strategie ČBF, která má pět hlavních pilířů:
- Bez faulu
- Vzdělání, edukace a prevence
- Basketbal pro všechny
- Životní prostředí a udržitelnost
- Fair play
Do jednoho z pilířů – basketbal pro všechny – patří také podpora ženského basketbalu a snaha udržet dívky „ve hře“. ČBF se proto v létě spojila se značkou Always a v rámci spolupráce spustila kampaň na podporu a motivaci, aby i dospívající dívky u sportu zůstaly. Výsledkem této kampaně je také finanční podpora ve výši 150 tisíc korun, kterou během konference symbolicky předali pracovníkům ČBF zástupci firmy P&G Česká republika.
Kredity kampaňového spotu:
Autor scénáře a režisér: David Sís
Vyrobilo: Filmové studio POKROK