Velkoobchodní řetězec Makro ČR inovuje český maloobchodní sektor uvedením nové sítě sousedských prodejen Bonveno. Tyto prodejny nabízejí rychlý, pohodlný a čerstvý nákup, ideální pro zaneprázdněné zákazníky ve městech. Sloganem Bonvena je přinést kvalitu a pohodlí do každodenního nakupování „za rohem“.
Společnost Makro Convenience Czechia, pod kterou Bonveno spadá, je joint venture mezi Makro ČR a skupinou Metro. V rámci dvou let plánuje Bonveno otevřít desítky prodejen po celé České republice. Tyto prodejny se zaměří na nabídku širokého sortimentu potravin a občerstvení, včetně čerstvého pečiva, ovoce, zeleniny, hotových jídel a kvalitní kávy.
„Každému z nás někdy zbývá příliš málo času na to, aby si pečlivě naplánoval větší nákup a v klidu obstaral všechny položky. Bonveno chce lidem výrazně zpříjemnit i nakupování ‚za rohem‘, při němž lidé potřebují rychle, ale kvalitně zahnat hlad nebo na poslední chvíli sehnat vše potřebné do domácnosti,“ říká Karel Bárek, generální manažer sítě Bonveno Česká republika.
![](https://gama.mam.cz/wp-content/uploads/2024/01/makro_bonveno4-1.jpg)
![](https://gama.mam.cz/wp-content/uploads/2024/01/makro_bonveno2-1.jpg)
![](https://gama.mam.cz/wp-content/uploads/2024/01/makro_bonveno3-1.jpg)
Podle Bárka je cílem usnadnit nakupování těm, kteří mají málo času na plánování a realizaci větších nákupů. První čtyři pilotní prodejny byly otevřeny v Praze v loňském roce.
Na rozdíl od běžných večerek a malých obchodů, Bonveno vyniká moderním designem, nadstandardním zákaznickým servisem a bohatým sortimentem. První zpětná vazba od zákazníků je pozitivní, což naznačuje rostoucí oblíbenost těchto prodejen.
První prodejna Bonveno byla otevřena v Praze na Andělu v létě 2023. Do konce roku 2024 plánuje Makro Convenience Czechia otevřít přibližně dvacet nových prodejen a v následujících letech dále rozšiřovat síť. Generální ředitel Makro ČR Jiří Nehasil uvedl, že síť Bonveno je klíčovým pilířem v maloobchodním segmentu společnosti a součástí její expanze v Evropě.