Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate ponese čtrnáct produktů privátních značek jako je Alverde, Denkmit, Jessa, Sundance či Sanft&Sicher.

Dm se chce v oblasti udržitelnosti stát jedničkou mezi českými i evropskými drogeriemi. Chce toho dosáhnout například právě pomocí zařazení produktů se sníženým dopadem na životní prostředí a také jejich zvýhodněnou prezentací. V minulosti už snížila spotřebu plastů, zvýšila podíl recyklovaného materiálu v obalech, zavedla širší nabídku tuhých produktů v papírových krabičkách a zařadila plnicí stanice na ekodrogerii do prodejen.

„O ekologický vývoj produktů usilujeme dlouhodobě. Nyní se nám podařilo po velkém počtu jednotlivých výrobků vytvořit celou produktovou řadu, která je neutrální k životnímu prostředí,“ popisuje Martina Horká, jednatelka společnosti dm. „Nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí kompenzujeme v pěti kategoriích: klimatická změna, eutrofizace, okyselování, oxidační smog a narušování ozonové vrstvy. Prostřednictvím projektů obnovy přírodních zdrojů tak přispíváme k vyrovnání ekologické bilance. Tím jsou naše produkty neutrální k životnímu prostředí a přispívají i k jeho ochraně,“ dodává Horká.

Reklama
ČEZ

Oproti klimaticky neutrálním produktům kompenzujícím pouze emise CO2 kompenzují Pro Climate produkty neutrální k životnímu prostředí dopady v pěti oblastech, které vznikají během celého životního cyklu produktu, od získávání suroviny přes výrobu a distribuci produktu až po jeho likvidaci. „Dopad na životní prostředí snižujeme v nejvyšší možné míře již při vývoji produktů optimalizací výrobního procesu. Zohledňujeme i výběr použitých přísad nebo složení obalů,“ vysvětluje vědecký přístup profesor Matthias Finkbeiner z Technické univerzity v Berlíně.

Aby byly kompenzovány nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí, vypočítávají se pro každý produkt environmentální náklady. Výslednou částku investuje dm do několika oblastí v Německu, které byly negativně ovlivněny průmyslovou činností nebo těžbou. Kompenzační společnost HeimatERBE tyto oblasti spravuje a revitalizuje, případně co nejlépe zhodnocuje.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)