Reklama
Megaboard

Asociace public relations zahajuje rozšířenou certifikaci agentur

Odborným seminářem, kterého se zúčastnilo několik desítek zástupců členských agentur, Asociace public relations (APRA) odstartovala novou vlnu certifikací podle mezinárodního standardu CMS IV. 

Všechny členské agentury APRA, které již v minulosti certifikaci absolvovaly, musí být podle stanov Asociace znovu certifikovány do konce roku 2025. Nové členské firmy pak mají na certifikaci 12 měsíců od vstupu.

„Certifikace vyžaduje, aby agentury měly správně nastavené procesy – od organizace práce přes etická pravidla komunikace až třeba po nové požadavky typu ESG,“ říká Jan Klíma, člen výkonné rady APRA odpovědný za oblast certifikace. „Díky tomu zadavatelé vědí, že certifikovaná agentura je pro něj spolehlivým partnerem, agenturám pak certifikace pomáhá k udržitelnému růstu byznysu.“

Globální metodiku certifikace CMS IV vytvořilo mezinárodní sdružení Public Relations asociací ICCO a jejím prováděním pověřilo rakouskou auditorskou společnost Agency Experts. V Česku bude certifikaci provádět speciálně vyškolený auditor Michal Vlasák, který má ze svého minulého působení velkou zkušenost s agenturní praxí. Řadu let vedl agenturu Havas PR a pět let působil také jako člen výkonné rady APRA.

První českou agenturou, která byla v rámci nového standardu certifikována, je PRAM Consulting. Patrik Schober, řídící partner společnosti, k tomu říká: „Svoji agenturu řídím podle zásad řízení kvality, což zvyšuje moji efektivitu a konkurenceschopnost. Díky tomu se stávám silnějším partnerem pro své klienty, kteří do našich služeb více investují. Certifikace CMS potvrzuje, že naše postupy řízení jsou na vysoké úrovni.“

Členské agentury APRA jsou certifikovány od roku 2001. O dva roky později APRA přijala metodiku certifikace CMS (Consultancy Management Standard), používanou mezinárodním sdružením národních Public Relations asociací ICCO jako globálně platný systém certifikace kvalitativních standardů vztahujících se k řízení poradenských firem v oblasti public relations.

Agentury certifikované podle nejnovější verze standardu pro řízení poradenství CMS IV musejí prokázat, že ve všech hlavních oblastech svého podnikání splňují vysoké kvalitativní a etické standardy, včetně nově zavedených oblastí jako je DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) a ESG (Environmental, Social, and Governance).

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále