Netflix rozšířil své portfolio o více než 75 mobilních her, teď údajně řeší různé strategie pro monetizaci herní divize.
Už dva roky mohou předplatitelé Netflixu zdarma využívat širokou nabídku mobilních her, které jsou součástí předplatného streamovací služby. Jsou mezi nimi i tituly z populárních franšíz, jako jsou Grand Theft Auto, Love Is Blind, Monument Valley nebo Oxenfree. Dosud fungovaly především na podporu zájmu uživatelů v období mezi sezónami pořadů a k přilákání nových předplatitelů. Teď Netflix údajně přemýšlí, jak herní segment zpeněžit.
Podle nedávné zprávy deníku The Wall Street Journal v Netflixu debaty o možnostech monetizace probíhají už několik měsíců. Zvažují se nákupy v aplikacích, zpoplatnění prémiových her, nebo možnost uvádění inzerce v průběhu her pro ty, kdo mají levnější předplatné s reklamami.
Dosud přitom Netflix podobné cesty odmítal. „Naším cílem je poskytnout jedinečný herní zážitek, kde se tvůrci mohou soustředit výhradně na požitek z pohledu hráčů bez potřeby další monetizace,“ uvedl například v dubnu pro investory výkonný ředitel Netflixu Greg Peters.
Pro další média Netflix odmítl údajné plány komentovat a na svém webu sna hry stále láká heslem: „Bez reklam. Bez extra poplatků. Bez nákupů v aplikacích.“ Na druhou stranu firma také dlouho odmítala možnost zavedení předplatného s reklamami. To se ale nakonec uvedla na podzim 2022 a podle informací zveřejněných v listopadu 2023 ho tou dobou globálně využívalo 15 milionů lidí, což je skok na trojnásobek oproti datům zveřejněným v květnu.
Analytici odhadují, že Netflix investoval přibližně jednu miliardu dolarů do akvizic a rozvoje své herní divize, zatímco roční výdaje na tvorbu pořadů a filmů byly asi 17 miliard dolarů. Svět gamingu je ale pro monetizaci lákavý, například společnost Data.ai odhaduje, že během roku 2024 lidé jen v mobilních hrách utratí 111,4 miliardy dolarů.
Podle výzkumné společnosti Sensor Tower Netflix během roku 2023 zaznamenal celosvětově 81,2 milionu stažení svých her, to je téměř třikrát více než v předchozím roce, kdy se jednalo o 28,7 milionu stažení. Přesto tento počet představuje jen zlomek oproti stovkám milionů stažení, které si připisují velké herní firmy jako Roblox či Activision, vydavatel populární hry „Candy Crush Saga“.