Díky kombinaci nástrojů umělé inteligence budou efektivněji vznikat zodpovědnější kampaně, říká v rozhovoru pro MAM Daniel Hulme, šéf pro AI ve skupině WPP.
Daniel Hulme patří k nejznámějším odborníkům na umělou inteligenci, které se věnuje už přes 25 let. V roce 2007 založil a od té doby vede oceňovanou společnost Satalia, která pomáhá firmám zavádět rozličné AI nástroje a umělou inteligenci. V roce 2021 ji koupila komunikační skupina WPP, kde Hulme působí jako „chief AI officer“. Největší mylnou představou o umělé inteligenci podle něj je, že se za ni považují jen nástroje generativní AI.
„Třeba velké jazykové modely pomáhají předvídat, jak lidé budou na obsah reagovat. Tomu se teď v WPP věnujeme. Budujeme jazykové modely, které reprezentují nejen dané cílové skupiny, ale jakoukoli část společnosti. Mohou to být různé minority, politické strany, noviny, subkultury,“ uvádí například Daniel Hulme ve velkém rozhovoru pro Marketing & Media a dodává: „Můžeme tak předvídat nejen to, jak obsah zafunguje na cílovou skupinu, ale také jestli se někoho nedotkne. Díky kombinaci různých nástrojů AI tak budou efektivněji a levněji vznikat zodpovědnější kampaně. A levnější bude i jejich měření.“
V rozhovoru, který si v kompletním znění můžete přečíst zde, přibližuje také největší rizika i přínosy používání AI nástrojů, pohled na její regulaci či na to, co v blízké době čeká nejen reklamní agentury.