Reklama
Megaboard

ChatGPT: Stačil rok a umělá inteligence je všude

Rok od zpřístupnění ChatGPT veřejnosti se masivně rozvíjejí i další nástroje generativní AI. Využívají je snad všechny agentury, ale bez dohledu se neobejdou.

Za uplynulých dvanáct měsíců se z generativní umělé inteligence stal skutečně rozsáhlý byznys, který se nevyhýbá ani agenturnímu průmyslu. Investují do něj všechny velké komunikační holdingy, všechny chtějí být v čele jeho rozvoje. Podle studie Agency Benchmark Reports od platformy AgencyAnalytics globálně využívá nástroje AI pro tvorbu obsahu už 78 procent agentur, dalších 13 procent ji začne využívat v dohledné době a čtyři v dlouhodobém horizontu. Jen pět procent tvrdí, že se do AI trendu zapojovat nechtějí.

V Česku je situace podobná. Už na jaře Asociace public relations uvedla, že nástroje generativní umělé inteligence využívá přes 75 procent PR agentur. Asociace komunikačních agentur (AKA) kvůli širokému rozšíření nástrojů vydala ve spolupráci s advokátní kanceláří KMVS sérii doporučení, jak k AI přistupovat. „AI nástroje prostupují celou agenturou napříč odděleními,“ přibližuje Zdeněk Valut, CEO agentury Ydeal, která je členem nedávno vzniklé České asociace umělé inteligence. „Opravdu urychluje práci, někdy i v řádu dní. V některých případech ji i zlevňuje. Například již prakticky neplatíme fotobanky, nebo nenajímáme externí ilustrátory do tendrů,“ dodává výhody Valut, jenž také o AI přednáší na workshopech a seminářích AKA.

„AI nástroje prostupují celou agenturou napříč odděleními Opravdu urychluje práci, někdy i v řádu dní. V některých případech ji i zlevňuje. Například již prakticky neplatíme fotobanky, nebo nenajímáme externí ilustrátory do tendrů.“
Zdeněk Valut, CEO agentury Ydeal

„V současné době asi nejčastěji využíváme ChatGPT, který se stal neodmyslitelnou součástí nejen kreativního procesu. Pomáhá nám například i při přípravě přihlášek do oborových soutěží,“ uvádí Tereza Sabová, členka AI týmu v McCann Prague, a dodává: „ChatGPT máme také přes API napojený na několik interních nástrojů a trénujeme několik asistentů.“

Kompletní obsah je určen předplatitelům MAM a najdete ho zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále