Značka krmiva pro psy a kočky ve spolupráci se společností Circu.eu nahrazuje jednorázové stojany multifunkčními s delší životností a dalším využitím.
Značka krmiva pro psy a kočky Purina, která patří pod společnost Nestlé, bojuje proti zbytečnému odpadu v obchodních řetězcích novými udržitelnými multifunkčními stojany. Oproti kartonovým předchůdcům mají více než padesátkrát delší životnost a jsou vyrobeny pouze z odpadového materiálu. Zároveň se na konci životnosti promění ve farmářské bedýnky a získají tak další možnost využití. Purina tím ročně zamezí spotřebě 750 jednorázových stojanů z lepenky vytvářejících nadbytečný nerecyklovatelný odpad.
Značky každoročně v rámci své POS a POP komunikace dodají do obchodních řetězců tisíce kartonových promo stojanů. Ty však vydrží v průměru jen dva týdny, čímž vytvářejí velké množství zbytečného, a hlavně obtížně recyklovatelného, nebo nerecyklovatelného odpadu s negativním dopadem na životní prostředí.
„Purina našla efektivní řešení šetrné k přírodě. Na míru vyrobené multifukční stojany snižují množství odpadu hned třikrát. Jsou vyrobeny ze zbytkového materiálu vznikajícího při produkci nábytku. Navíc vydrží nejméně dva roky, každý nový stojan tak nahradí více než 20 kusů kartonových. Po skončení své úlohy poslouží pro výrobu něčeho nového, konkrétně farmářských bedýnek,“ popisuje Lenka Soal, manažerka rozvoje Puriny.
Nové stojany vyvinuté ve spolupráci se společností Circu.eu, která klientům pomáhá s přechodem na cirkulární ekonomiku, šetří i náklady. U jejich vývoje byli i zástupci obchodního řetězce a merchandiserů. Stojany zrychlují práci řetězcům a díky jednoduchosti montáže i merchandiserům. „Jsme rádi, že u tohoto konkrétního řešení jsme společně dokázali s úspěchem vyřešit všechny operativní i bezpečnostní aspekty spojené se skladováním stojanu a přinášíme do našich obchodů další prvek, který potěší zákazníky i životní prostředí,“ uvedl Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert.
Za merchandisery zkušenosti hodnotí Helena Černá z PPM Factum: „Ceníme si možnosti ovlivnit vývoj stojanu hned od začátku a využít know-how našich merchandiserů. Jejich zkušenosti se stovkami různých typů vystavení jsou nejen cenné, ale z dlouhodobého hlediska vedou ke snížení nákladů, protože dobře promyšlený stojan šetří hodiny práce potřebné k jeho dohledání, sestavení a naplnění.“
Purina svým úsilím navazuje na dlouhodobé environmentální závazky své mateřské společnosti Nestlé. Ta nadále úspěšně pokračuje v jejich plnění, v oblasti ekologické udržitelnosti se jí daří neustále snižovat spotřebu vody a produkci emisí CO2. Cílem je dosažení nulových čistých emisí do roku 2050.