Když se z nenávisti stane impuls k akci – T‑Mobile se postavil za diverzitu v olympijském stylu.
Olympijská kolekce, kterou pro letošní Letní olympijské hry v Paříži realizovala značka Alpine Pro společně s návrhářem Janem Černým, se stala podle očekávání zdrojem vášnivých diskusí. Letos ale online komentáře překročily meze únosnosti, byly často osobní a jejich předmětem byla například i barva pleti jednoho z modelů. Pro T‑Mobile, jakožto dlouhodobého bojovníka proti „hate speech“, to byl jasný impuls k akci. Věděli jsme, že musíme reagovat, a to rychle a efektivně.
Nenechat to být
Celý proces tvorby reakčního postu se spustil během jednoho večera. Otevřeli jsme diskusi nad tím, zda je to situace, která si žádá náš komentář. Shodli jsme se, že ano. Sport je pro všechny bez rozdílu a rozhodně v něm není místo pro jakékoliv nenávistné projevy.
Hned druhý den ráno jsme klientovi představili koncept reakčního postu, a to rovnou se třemi různými směry. Klient si vybral ten, který nejvíce rezonoval s jeho vizí – vzít ikonický plášť z kolekce a nafotit ho na reálných lidech. Cílem bylo jasně ukázat, že olympijské hodnoty a diverzita jdou ruku v ruce.
Teď, nebo nikdy
Následovala blesková akce. Spojili jsme se s Českým olympijským výborem a ten byl z nápadu nadšený – obratem nám poskytl nástupové pláště, které byly pro realizaci celého nápadu zásadní. Během pár hodin jsme nafotili Míšu, tvář z firemního Instagramu, a jednoho zaměstnance T‑Mobilu, který reprezentuje jinou barvu pleti. Fotografie jsme doplnili o texty, které korespondovaly s naší dlouhodobou kampaní proti nenávistným projevům ve virtuálním prostoru.
Po finálním schválení všemi stranami jsme byli připraveni jít s reakcí ven. Post jsme publikovali na Instagramu a LinkedIn profilu. Rychlost byla klíčová – čím dříve se naše reakce dostala k lidem, tím lépe.
Má to smysl
A výsledek? Během pár hodin stovky reakcí, desítky sdílení a vlna podpory od zaměstnanců i veřejnosti. Naše rychlá reakce na nenávistné komentáře se stala důkazem, že nám na tomto tématu záleží a že jsme připraveni se hlasitě ozvat. Důkazem toho, že jsme trefili to správné momentum, byl i článek na toto téma právě v oborovém médiu Marketing & Média, který o naší aktivitě informoval.
Stop hejtům
Téma nenávistných projevů je pro T‑Mobile dlouhodobé. Věříme, že je důležité se proti nenávistným projevům aktivně vymezovat a ukazovat, že v naší společnosti pro ně není místo. Kampaň „Stop hejtům“, kterou jsme spustili v červnu, je toho jasným důkazem. V boji proti nenávisti a za respekt k druhým budeme pokračovat i nadále.
„Edukovat, vysvětlovat, kultivovat – i to je naše poslání související se zodpovědným podnikáním. Nevíme, zda lze v boji za kultivovanější svět sociálních sítí plně uspět, ale vím, že to musíme zkoušet,“ uzavírá Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace T‑Mobile.