Knihobot získal investiční injekci čtyř milionů eur na svůj růst v Německu

Dá se z Česka vybudovat lovebrand pro německy mluvící zákazníky? Úspěch Rohlíku je signálem, že má smysl se o náročný trh pokoušet. Stejný cíl má i oblíbený český knižní secondhand Knihobot.

Pod značkou Bookbot loni expandoval Knihobot do Rakouska a Německa a na další růst zde nyní získal od investorů 4 miliony eur.

Podpis investice

Pro startup, který je v Česku jednou z nejrychleji rostoucích firem, jde o dosud nejvyšší investici. Vedoucím investorem se stal fond Genesis Growth Equity Fund I, přidala se k němu ale i investiční skupina Miton, která Knihobotu poskytla finance poprvé už v roce 2021. Nyní Knihobot v rámci tzv. Series A kola ohodnotili investoři na více než 20 milionů eur.

„S pětiprocentním podílem na celém českém knižním trhu jsme ukázali, že secondhand může být první volbou. Musíte ale nabídnout opravdu dobrou službu pro zákazníky. Troufám si říct, že se nám to daří a že podobně kvalitní služba je ojedinělá i v Německu. I když si samozřejmě uvědomujeme, jak silná konkurence na tomto trhu panuje, první rok po expanzi ukázal, že o Bookbot je zájem. Nyní je tedy čas začít naši přítomnost v DACHu budovat ve velkém. Investice nám v tom pomůže,“ popisuje situaci zakladatel a CEO Knihobotu Dominik Gazdoš.

Hledání správného investora nebylo podle Gazdoše jednoduché. Knihobot ale svým posláním zaujal Genesis Growth Equity Fund I, kteří re-commerce vnímají jako jeden z nejjednodušších a zároveň nejúčinnějších přístupů k udržitelnému a zodpovědnému spotřebnímu chování.

„Přesvědčila nás ale také jasná vize na velkém trhu, silné duo zakladatelů a jejich nezdolná touha zlepšovat službu, kterou budují, a hledat řešení i zdánlivě neřešitelných problémů. Díky tomu všemu věříme, že Knihobot má skvělé předpoklady dále růst a zopakovat svůj úspěch z Česka a Slovenska na západních trzích,“ komentuje Ondřej Pernica, „investment manager“ Genesis Growth Equity Fund I.

Re-commerce táhne

Knihobotu nahrává i tržní prostředí, kdy re-commerce roste rychleji než e-commerce, podle studií přes 10 procent každý rok. Společnost Persistence pak uvádí, že roste i obchod s přečtenými knihami. V loňském roce se očekávalo, že v celé Evropě vygeneruje tržby 6,2 miliardy dolarů, přičemž rok předtím to bylo pouze 5,7 miliardy dolarů. Největší je německý trh, na který připadá téměř čtvrtina, což by bylo kolem 1,5 miliardy dolarů.

„Německo je jasný ‚focus‘. Chceme v Berlíně otevřít první kamennou pobočku a další budou následovat brzy,“ komentuje plány Gazdoš.

Cíle Knihobotu nejsou malé, loňský obrat přes 300 milionů korun chce letos zdvojnásobit. A růstu musel přizpůsobit i provoz. Od léta má v provozu také nové skladové haly v pražské Hostivaři. Ty mu plní mimo jiné knihy z Rakouska, kde se úspěšně rozjela spolupráce s největší knihkupeckou sítí v DACHu, Thalií.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia