Reklama
Megaboard

Košík přijede i na Zlaté písky, posiluje v Bulharsku

Online supermarket se po Sofii a Plovdivu, dvou největších bulharských městech, vydal také do letního letoviska Varna. Pokrývá tak zhruba 35 procent domácností Bulharska.

Nové rozšíření online supermarketu Košík.cz, který v Bulharsku funguje pod názvem Kolichka, se netýká jen samotné Varny, která má zhruba 340 tisíc obyvatel, ale i okolní aglomerace. Tedy především sousedících měst Aksakovo a Ignatievo. Obsloužený bude také desítky kilometrů široký pás pobřeží Černého moře včetně Čechům známého letoviska Zlaté písky.

I ve Varně se Kolichka opírá o strategické partnerství se společností Metro. Nabízí díky tomu výběr z více než deseti tisíc položek. Podobně jako v Česku, také v Bulharsku se Kolichka profiluje především přes šíři výběru, čerstvost a pohodlí.

Nákup si na Košíku budou moci na svou dovolenou objednat také Češi. Online supermarket počítá s možností doručovat přímo do penzionů, apartmánů anebo kempů. Zákazníci si však zatím budou muset vytvořit samostatný login a spokojit se s nabídkou v bulharštině.

„Pro Kolichku je to velká chvíle. Varna má oproti Sofii a Plovdivu svá zásadní specifika. Vedle toho, že se můžeme stát důležitou součástí lokálního retailového trhu, který je specificky orientovaný na turistický ruch, stane se pro nás Varna také výkladní skříní pro domácnosti z hlavního města, které sem jezdí na dovolenou,“ zmiňuje Robert Brejc, ředitel mezinárodní expanze online supermarketu Košík.cz.

Také v Bulharsku se logistika Košíku, respektive Kolichky opírá o logistickou službu Dodo. Ve spolupráci s ní chce Kolichka místní domácnosti zaujmout především nízkou cenou za doručení nákupu a standardem, který je v lokálním měřítku zcela neobvyklý. Například možností sledovat kurýra s nákupem na mapě v reálném čase.

„Celá logistika Kolichky bude stát vysoko nad standardem bulharského trhu. Ten je navíc specifický například tím, že ve většině měst má výrazně komplikovanější dopravní situaci, než je v Česku nebo na Slovensku zvykem,“ uvádí Ivo Velíšek, ředitel technologicko-logistické společnosti Dodo pro Českou republiku, Slovensko a Bulharsko, a dodává: „Nicméně díky našemu know-how a technologii dokážeme doručovat nákupy načas. Už teď vidíme, jak zásadní roli to v budování značky Kolichka na bulharském trhu má.“

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále