Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Víra je slyšení, ale souvisí i s viděním. Brněnská diecéze představila nové logo a vizuální identitu

Nový přístup ke komunikaci směrem k věřícím a obyvatelům jižní Moravy a Vysočiny představuje vizuální identita brněnské diecéze, která se pyšní novým logem, barvami nebo typografií.

Biskupství brněnské se rozhodlo pro nový komunikační závazek – zcela nová vizuální identita odráží duchovní i regionální tradice a zároveň touhu po moderním společenství. „Apoštol Pavel říká, že víra je ze slyšení. Osobně bych to doplnil, že souvisí i s naším viděním. Občas můžeme slyšet, že církev má zajímavou nabídku, ale málo srozumitelný obal. Podle mne je to škoda, obzvlášť když to lze změnit. Jednotný a snadno rozpoznatelný vizuální jazyk je jedním z kroků, kterým se můžeme přiblížit všem lidem. Chceme budovat takovou značku, která bude přitažlivá a lidi osloví, protože má co nabídnout,“ vysvětluje brněnský biskup Pavel Konzbul.

V základu nové identity stojí nové logo brněnské diecéze, za kterým se skrývá hned několik symbolů. Do loga jsou vetkané obrysy vinné révy, která ale v tomto případě odkazuje nejen k ikonickému produktu jižní Moravy, ale především k Bibli a Kristovým slovům „Já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti“. Réva tu představuje život, růst a propojení s Bohem, jakožto pravým vinným kmenem, zároveň má být nadějí pro další růst diecéze.

Reklama
ČEZ

Dalším motivem je pro křesťanství typický symbol ryby – v křivkách loga přesněji dvou ryb, které připomínají biblický příběh, kdy Ježíš nasytí velký zástup lidí. V zástupu je i chlapec, který nabídne to, co má – pět chlebů a dvě ryby, které Kristus začne lámat až nakonec zázračně nasytí tisícové davy svých posluchačů. Zdánlivě nenápadné ryby tak napovídají, že i z mála dokáže Bůh vytvořit velké věci a to, co je nám svěřeno, Bůh dokáže rozmnožit. „Věříme, že každý jednotlivec má v církvi své místo a poslání, má moc proměnit vztahy kolem sebe, své okolí. A s Boží pomocí třeba i celou diecézi. Ryba, řecky ‚ichtys‘, je navíc akronymem slov ‚Ježíš Kristus, Boží syn, Spasitel‘,“ doplňuje brněnský biskup Pavel Konzbul. 

Setkání s Ježíšem je v logu ještě hlouběji zakořeněno v obrazu eucharistie – kalicha a hostií, které v rámci liturgie představují ten nejbližší kontakt s Bohem. Eucharistie je díkůvzdání, společenství, odevzdání se a přijímání, fyzické setkání s Ježíšem v jeho Těle a Krvi. Tradice jejího slavení se vine jako nit dějinami lidstva a spojuje Krista, apoštoly a jejich následovníky – dnešní křesťany. Slavení eucharistie je středem celého křesťanského života jak pro celou církev, tak pro její místní společenství. Rozeznatelné jsou i obrysy písmen D a B, které odkazují k latinskému Diocesis Brunesis.

„Logo v sobě elegantně snoubí historii s moderními prvky. Piktogram skrývá hned několik významů, které nemusí být na první pohled patrné, ale funkční jsou zcela jistě. Těší mě, že biskupství vůbec pozornost vizuální prezentaci věnuje – v českém církevním prostředí je v této oblasti průkopníkem,“ oceňuje návrh Martin Kalda, zakladatel online magazínu Design portál, který o grafickém a produktovém designu píše od roku 2005. 

Barevnost nového vizuálu vychází z dosavadního biskupského znaku, který bude biskupský úřad v oficiálních dokumentech dál používat. Zlatou v něm doplňuje mariánská modrá. „Logomanuál dáváme k dispozici všem, kteří se na životě diecéze podílí a věříme, že ho budou aktivně využívat. Časem chceme trochu proměnit i dárkové předměty nebo rozjet biskupský merch, ať to sluší nejenom diecézi, ale i lidem, kteří ji tvoří,“ doplňuje generální vikář Pavel Kafka.

Autorem vizuální identity je brněnský grafik Ondřej Kostiha, s nímž na celém procesu spolupracoval nový komunikační tým Biskupství brněnského.

Reklama
Vitalis
Reklama
Vitalis
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-52-53_2024

MAM Exkluzivně v časopise

René Zavoral
3D OOH Harfa
Miky Karas

MAM Téma čísla

Téma Ročenky 2024
letaky
Návrh bez názvu-127
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
SedímvKlidu
Zdravko Krstanov
Návrh bez názvu-130
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
SedímvKlidu
Zdravko Krstanov