Z módní značky s online optikou se stává Eyerim, posun symbolizuje rebranding a kampaň pro Česko, Slovensko a Rumunsko od agentury hi guys!.
Novou identitou od studia Andrej & Andrej následuje Eyerim byznysovou strategii, kdy si společnost vytyčila naučit Středoevropany nakupovat na míru vyráběné optické produkty online. Cílem rebrandingu bylo vytvořit profesionálnější image a ukázat jeho prostřednictvím současnou dostupnost brýlí i čoček všech typů.
Dominantou nového brandu je samotné logo, které je postaveno na konceptu optotypu. Ten si lidé nejčastěji spojují právě s očními optikami – zákazníci procházejí vyšetřením a čtou optotyp ze zdi, aby zjistili kvalitu svého zraku. K dosažení plné symetrie a přehlednosti nového loga použili tvůrci matematické proporce, aby výsledek podpořil nový positioning společnosti jako odborníků a profesionálů v oboru.
„Současně jsme hledali prvek, který by byl dostatečně jednoduchý a variabilní, aby zvládl množství komunikace, kterou Eyerim produkuje. Logo jsme umístili do kruhového tvaru – čočky. Tento odkaz se mění v závislosti na typu brýlí, na které je logo aplikováno,“ říká Andrej Barčák ze studia Andrej & Andrej.
S rozsáhlou knihovnou typů čoček lze pracovat v rámci různých aplikací identity. Přirozená průhlednost čoček se využívá v ilustracích, animacích nebo při filtrování fotografií a pro prvky v architektuře fyzických prodejen. „Navíc tento symbol zapadá do vize, kterou si Eyerim předsevzal – udělat celé odvětví maximálně transparentní,“ dodává Barčák ze studia, mezi jehož projekty patří identita města Nitra, veřejného ochránce práv Slovenské republiky, Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě nebo cyklistické značky Isadore.
Jak nový design působí v offline prostředí, budou moci zákazníci již brzy vidět v první české kamenné pobočce Eyerim v pražském Karlíně.
Práce na nové identitě odstartovala na jaře 2023. „Nejprve jsme totiž potřebovali vyřešit transformaci interně, přejít z módního e-shopu pro mladé lidi na transparentní a vysoce profesionální online optiku pro každého. Nové identitě jsme ovšem přizpůsobili i své služby, web a portfolio s primárním cílem odstranit bariéry v online objednávání brýlí a optometrie,“ dodává Yassaman Omidbakhsh, spoluzakladatelka Eyerim.
Kampaň i nová kolekce
Eyerim v rámci rebrandingu spouští i kampaň pro Českou republiku, Polsko a Rumunsko ve spolupráci se slovenskou agenturou Hi guys!. Jejím hlavním cílem bude komunikace nového konceptu „You will see“, tedy „Uvidíte“, a vyvracení mýtů a obav z nákupu brýlí online. Aktivace budou převážně digitální s několika umístěními v outdoorové reklamě ve velkých městech.
„Potřeba změny vzešla z vývoje strategie. Když jsme vstoupili na trh, odvedli jsme dobrou práci se slunečními brýlemi. Odřízli jsme prostředníky a ukázali, že lze prémiovou kvalitu dostat snadno a prakticky kamkoli. Později jsme si ale uvědomili, že něco podobného je třeba provést i v segmentu na míru vyráběných optických produktů,“ uvádí Martin Zahuranec, spoluzakladatel Eyerim, a dodává: „Zákazník zde totiž stále bohužel není na prvním místě. My máme ambici to změnit, dostat zákazníka do popředí a dát mu to, co potřebuje, transparentně, jednoduše a profesionálně. Proto bylo nutné přistoupit ke změně. Navenek i uvnitř. Vznikl v podstatě zcela nový Eyerim.“
Důležitou součástí jsou přitom rovněž privátní značky OiO by eyerim a Kohe by eyerim, jejichž cílem je poskytovat zákazníkům cenově dostupné, ale zároveň stylové a trendy obroučky vysoké kvality. Chránit jejich oči kvalitními, cenově dostupnými čočkami (od 390 korun) a zároveň jim nabízet nadčasové produkty za zlomek ceny designérských obrub srovnatelné kvality.