Zavolíme! představilo novou vizuální identitu

Studentský projekt Zavolíme! se po úspěšné debatě při prezidentských volbách věnuje i volbám do Evropského parlamentu. S podtitulem „Get informed“ má i novou vizuální identitu.

Po úspěšné prezidentské debatě v roce 2022 se tým projektu Zavolíme! rozhodl pustit do nové výzvy – atraktivně, neotřele a mladistvě přiblížit studentům červnové volby do Evropského parlamentu, přiblížit jeho fungování a poskytnout přehledné informace o lídrech jednotlivých kandidátek. Hlavní claim projektu „Od studentů pro studenty“ letos doplnil podtitul „Get informed“.

Od prezidentské debaty, která se konala v prosinci 2022, bylo také potřeba se odlišit a vizuální podobu debaty aktualizovat pro potřeby voleb do Evropského parlamentu. Tým Zavolíme! vybíral novou vizuální identitu mezi studenty Střední umělecko-průmyslové školy Jihlava-Helenín. Za vítězným návrhem stojí osmnáctiletá grafička Linda Vařílková, který vytvořila včetně několika verzí loga, barevné palety, animací a fontu. Její návrh zvítězil z celkem 18 nominovaných vizuálních identit.

Debata s českými lídry kandidátek do Evropského parlamentu proběhne 26. dubna 2024 v 9:00. Stejně jako zmiňovaná prezidentská debata bude vysílána do středních škol v České republice.

Díky produkčnímu týmu složenému ze studentů Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia pod vedením Vertical Production se živé vysílání z prostor Archa+ bude opět výrazně blížit formátu televizních předvolebních debat. „Věkový průměr našeho štábu je přibližně dvacet let. Zvukaři, kameramani, střih i režie dohromady tvoří skvělý mladý tým zapálený pro dobrou věc. Z vysoké produkční úrovně mám skutečně radost, zvlášť když vezmu v potaz, že všichni na samotném vysílání pracují ve svém volném čase a bez nároku na honorář, říká David Řehořka, koordinátor štábu a produkce.

Znělku předvolební debaty má pod taktovkou symfonický orchestr Konzervatoře Pardubice. Za dramaturgií Zavolíme! pak stojí studenti žurnalistiky z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v čele s Oldřichem Neumannem, který je zároveň hlavním moderátorem debaty. Dramaturgie klade důraz na témata, která mladé zajímají – tematické okruhy se zabývají Českem a EU, Zelenou politikou a svobodou a bezpečím.

Debatu pořádá studentská vzdělávací platforma Based ve spolupráci s iniciativou Díky, že můžem (v rámci platformy Díky, že můžem volit) a Smíchovskou střední průmyslovou školou a gymnáziem. Celou debatu technicky zajišťuje Vertical Production.

O kreativní komunikaci projektu Zavolíme! a GenZ pojetí sociálních sítí se starají studenti z katedry Marketingové komunikace a PR Univerzity Karlovy. V komunikaci využívají „memes“ a trendující hudbu tak, aby obsah na Instagramu a Facebooku mladé publikum co nejvíce zaujal, bavil a zároveň objasnil i složitější témata.

Debatu Zavolíme! s prezidentskými kandidáty v prosinci 2022 živě sledovalo téměř 9 000 žáků na více než 140 školách v celé ČR. Získala také třetí místo v soutěži komunikačních projektů Zlatý středník v kategorii Neziskový sektor.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen