Reklama
Megaboard

Některé značky se nevzdaly byznysu v Rusku ani po dvou letech války

Phillip Morris, Unilever, ale třeba i český Koh-i-noor. Některé značky neopustily Rusko ani dva roky od začátku ruské invaze na Ukrajinu. O jaké firmy se jedná píšeme v posledním vydání MAM 10/24.

Od začátku ruské agrese na Ukrajině opustilo nebo omezilo svůj byznys v Rusku více jak 1000 firem. Některé však stále zůstávají. Těch českých je zde 28, alespoň podle serveru leave-russia.org, za kterým stojí KSE institute, analytické centrum Kyjevské ekonomické univerzity. Podobný „seznam hanby“ sestavil a pravidelně aktualizuje také Jeffrey Sonnenfeld a jeho tým odborníků, výzkumných pracovníků a studentů z Yale Chief Executive Leadership Institute.

Některé firmy zůstávají v Rusku, protože odchod je údajně složitý. Například společnost Unilever, která na tamním trhu rovněž doteď působí, před rokem vydala prohlášení, ve kterém odsuzuje válku na Ukrajině jako brutální a nesmyslný čin ruského státu. Také v něm však zdůrazňuje, že pro společnosti s významnou fyzickou přítomností v zemi je odchod problematický. Jako hlavní důvod uvádí obavy o přivlastnění podnikání a značky ruským státem.

Které konkrétní značky v Rusku působí a proč je jejich přítomnost problematická se dočtete v plné verzi článku pouze zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále