Phillip Morris, Unilever, ale třeba i český Koh-i-noor. Některé značky neopustily Rusko ani dva roky od začátku ruské invaze na Ukrajinu. O jaké firmy se jedná píšeme v posledním vydání MAM 10/24.
Od začátku ruské agrese na Ukrajině opustilo nebo omezilo svůj byznys v Rusku více jak 1000 firem. Některé však stále zůstávají. Těch českých je zde 28, alespoň podle serveru leave-russia.org, za kterým stojí KSE institute, analytické centrum Kyjevské ekonomické univerzity. Podobný „seznam hanby“ sestavil a pravidelně aktualizuje také Jeffrey Sonnenfeld a jeho tým odborníků, výzkumných pracovníků a studentů z Yale Chief Executive Leadership Institute.
Některé firmy zůstávají v Rusku, protože odchod je údajně složitý. Například společnost Unilever, která na tamním trhu rovněž doteď působí, před rokem vydala prohlášení, ve kterém odsuzuje válku na Ukrajině jako brutální a nesmyslný čin ruského státu. Také v něm však zdůrazňuje, že pro společnosti s významnou fyzickou přítomností v zemi je odchod problematický. Jako hlavní důvod uvádí obavy o přivlastnění podnikání a značky ruským státem.
Které konkrétní značky v Rusku působí a proč je jejich přítomnost problematická se dočtete v plné verzi článku pouze zde.