Reklama
Megaboard

Reklamní textil dostává zcela jiný rozměr

Principy udržitelnosti a automatizace jsou na prvních místech podnikatelské strategie společnosti Malfini.

Závěr roku se nese ve znamení hodnocení také ve společnosti Malfini, která je středoevropským lídrem na trhu reklamního textilu a pracovních oděvů. „Produkty Malfini dostávají v posledních letech zcela jiný rozměr, posouvají se blíže k ‚fashion‘ a rok 2023 je v tomto směru v jejich nabídce přelomový,“ říká Lucie Procházková, manažerka korporátního marketingu společnosti, a dodává: „Stačí se podívat na novinky v podobě luxusních košil známého návrháře Humlíčka, triček z recyklované bavlny, polokošil s designovými prvky i mikin v moderním a trendy střihu.“

Principy udržitelnosti a automatizace jsou také na prvních místech podnikatelské strategie. Firma se může pochlubit projektem udržitelného balení – v rámci optimalizace například řeší možnost dalšího využití obalového materiálu ze strany zákazníka. Díky realizaci projektu firma ročně ušetří na dva tisíce kusů rolí lepicích pásek, zhruba 26 rolí stretch fólie a přibližně 33 tisíc kusů plastových sáčků, které tak nejsou nutné k balení textilu. Ve finančním vyjádření a v aktuálních cenách to představuje téměř jeden milion korun, roční úspora CO2 pak dosahuje zhruba 47 tisíc kilogramů. Zanedbatelné není ani rozhodnutí zrušit automatický tisk balicích listů, čímž se snížila spotřeba papíru ke zmíněným účelům o 84 procent. Ve zkratce: Malfini snížila uhlíkovou stopu, odstranila zbytné materiály a zkrátila dílčí časy v expedici.

Fotovoltaika je směr, kterým se firma vydala už před deseti lety. Aktuální rozšíření v Ostravě přineslo navýšení počtu panelů na 2047 kusů a zvýšení výkonu na 700 MWh za rok. Po najetí do plného provozu lze očekávat stoprocentní samostatnost v zelené elektřině a v případě přetoků i její prodej v rámci lokální distribuční soustavy.

Automatizace v podobě robotického skladovacího systému technologie AutoStore, který firma spustila v logistickém centru v Ostravě v září, přispěl k rychlejšímu vyskladňování, zefektivnění práce a současně snížení její fyzické náročnosti. Jen pro ilustraci: skladem prochází denně zhruba 170 tisíc kusů textilu. Vysoká hustota skladování v AutoStoru umožní ukládat v nové zóně až o pětinu více textilu než v původním regálovém uspořádání.

Ve výčtu aktivit nemůže chybět ani participace Malfini na evropských veletrzích. Viditelná je rovněž její účast v rámci regionálních a tuzemských soutěží, kde porotci oceňují především její udržitelnost a charitativní postoj. Dlouhodobou spolupráci kladně hodnotí i příjemci darů jako jsou Debra, ADRA, KlaPeto a řada dalších.

Závěr roku je ale také ideálním časem pro plánovaní. „Meziroční růst tržeb a inovace produktů jdou ruku v ruce se zlepšováním služeb zákazníkům, to vše v souladu s principy udržitelnosti. V záloze máme i pár překvapení, o která se během roku se čtenáři rádi podělíme,“ dodává na závěr Lucie Procházková.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále