Reklama
Megaboard

Becherovku kupuje od Pernod Ricard polská skupina Maspex

Pro Maspex je koupě Becherovky 12. zahraniční transakcí. Česká pobočka skupiny se dosud soustřeďovala na výrobu a prodej džusů a limonád.

Vlastníkem značky Becherovka spolu s výrobním závodem Jan Becher – Karlovarská Becherovka a skladem se stává polská skupina Maspex, která ji kupuje od skupiny Pernod Ricard. Pro Maspex je to 12. zahraniční transakce, která podléhá obvyklým podmínkám a očekává se, že k finalizaci akvizice dojde do konce června 2024. Hodnotu transakce skupina nezveřejnila, zdroje agentury Bloomberg ji dříve odhadly až na 300 milionů dolarů.

„Becherovka posílí naši pozici v Česku a na Slovensku. V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Je pro nás velmi důležité, že se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807,“ uvedl spolumajitel a CEO skupiny Maspex Krzysztof Pawiński a dodal: „Zároveň má obrovský potenciál, protože dokonale zapadá do aktuálního trendu na trhu, k nimž patří změna preferencí spotřebitelů, neboť větší oblibě se začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu. Spotřebitelé mají také tendenci experimentovat s příchutěmi a převládá u nich trend prémiovosti, což potvrzují koupí kvalitních výrobků.“

Pod skupinu Maspex spadají značky jako Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek a předních značek vodky jako Żubrówka, Soplica, Absolwent a Bols. V Česku se pobočka Maspex Czech (a na Slovensku Maspex Slovakia Trade) zaměřují na výrobu a prodej džusů, nektarů, ovocných nápojů, limonád a energetických nápojů. Na českém a slovenském trhu patří k hlavním brandům Relax, Tiger, DrWitt, Márka, River Original, Caprio a Kubík. Od roku 2020 se společnost stala také výhradním distributorem ledových čajů Nestea. V roce 2022 se portfolio rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Żubrówka.

„Z transakce budou profitovat i obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků. Rozšíření sortimentu zvýší jejich atraktivnost na trhu a zároveň jim přinese další výhody plynoucí ze synergie našich produktů,“ uvedla Wioleta Czaja, generální ředitelka poboček Česká republika a Slovensko.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále