Svou kvalitou a udržitelností může reklamní textil směle konkurovat renomovaným retailovým značkám.
Pamatujete na trička, která jste někdy v minulosti dostali jako reklamní od vašich obchodních partnerů či v rámci sportovních nebo kulturních akcí? Dlouho ve skříni nevydržela, že? Většinou po prvním vyprání skončila jako pracovní oděv na zahradu, krátce nato jako úklidový hadr. Podobným praktikám už naštěstí odzvonilo a reklamní textil může svou kvalitou a udržitelností směle konkurovat renomovaným značkám v retailu.
„V posledních letech se naše firma zaměřuje na inovaci produktů ve všech směrech – od materiálů a jejich úpravy, přes střihy až po principy udržitelnosti,“ říká Lucie Procházková, manažerka pro corporate marketing společnosti Malfini, která je středoevropským lídrem na trhu reklamního textilu.
Jak jedním dechem dodává, reklamní textil se stále víc sbližuje s klasickou módou. „A není to jen v důsledku výše zmiňovaných skutečností, ale především typem prodejních kanálů, kde je v běžných e-shopech samozřejmostí nabídka reklamního textilu jako obvyklých oděvů,“ dodává Lucie Procházková.
Když se podíváme na portfolio společnosti Malfini konkrétně, na první pohled zaujmou dámské a pánské košile Journey z dílny renomovaného krejčího Romana Humlíčka. Ten pro Malfini vytvořil první model z jedinečné kolekce Tailored měnící způsob vnímání módy v reklamním textilu (na fotografii). Spojením tradičního řemesla se špičkovou technologií vznikl oděv s dokonalým střihem, kvalitou a důrazem na detaily. Díky speciální vazbě látky a použité povrchové úpravě je materiál jemnější, nemačkavý, tvarově stabilnější a snadno se žehlí.
Na materiály se společnost Malfini soustředí nejen z pohledu jejich úpravy, ale také z pohledu principů udržitelnosti, což dokládá mezinárodně uznávanými certifikáty. Jedná se o vybrané produkty z recyklovaného polyesteru, z organické bavlny a nově také trička s obsahem recyklované bavlny pocházející z postindustriálního textilního odpadu – zbytky látek, příze z výroby, ořezky. Vlákna získaná z těchto zbytků se společně s novými vlákny spředou do přízí, které se použijí pro výrobu plošných textilií.
Díky tomu snižuje Malfini množství materiálu, který by jinak skončil jako nepotřebný a nevyužitý odpad. „A právě téma cirkularity je spolu s výše zmíněnou ‚fashion‘ cestou směr, kterým se chce naše společnost dále ubírat,“ komentuje budoucnost Lucie Procházková.