Máme unikátní model spolupráce s agenturou, říká Jerzy Holub, CMO polské Mastercard, která letos dosáhla s projektem „Gdzie zamieszkać?“ na titanového lva z Cannes.
Váš projekt gdziezamieszkac.com, který pomáhá ukrajinským uprchlíkům najít v Polsku nejlepší místo pro život, byl ve 13 kategoriích Cannes Lions na shortlistu. Své šance proměnil na dvě zlata, dvě stříbra, tři bronzy a dokonce získal titanového lva. Ten je pro polskou Mastercard zatím největším úspěchem v Cannes?
Vlastně není. Cenu Titanium Lion jsme získali před pěti lety za poslední vydání erotického časopisu Twój Weekend, který jsme koupili, v rámci kampaně vydali poslední číslo a na Mezinárodní den žen ho zavřeli jednou provždy. Iniciátory projektu byly Gazeta.pl a VMLY&R Poland, hlavními partnery pak my a Bank BGŻ BNP Paribas. Takže pro nás je aktuální úspěch už druhým v řadě.
Tentokrát je ale něčím jiný. Můžete přiblížit, jak projekt pro uprchlíky vůbec vznikl?
Je zde dost zřejmý rozdíl — válka. Ale také je celý příběh velice osobní a začal se psát už v prvních chvílích těsně po invazi. Jak jistě víte, zvedla se tehdy enormní vlna uprchlíků, kteří mířili přes polské hranice. Nakonec to bylo 10 milionů, takže téměř čtvrtina naší dosavadní populace. A samozřejmě jsme na tuto kritickou situaci nebyli připraveni. Lidé jezdili na hranice, aby pomáhali, uprchlíky vyzvedli a odvezli do hlavních měst. V té době jsem to dělal i já, můj kolega z Mastercard i další lidé například z McCannu. A při těchto cestách, které trvaly tak tři hodiny řízení zpět do Varšavy, jsme si — zatímco na zadních sedadlech spaly děti — s uprchlíky povídali. Jedna z prvních jejich otázek byla vždy na to, kde se usadí? A to byl vlastně moment zrodu celé kampaně. Tehdy jsme začali přemýšlet, jak na tuto situaci zareagujeme jako značka.
A co bylo pak?
Během pěti týdnů jsme s naším datovým týmem vytvořili nástroj, který na základě transakcí může doporučit nejlepší místo pro život ukrajinské rodině. Tento nástroj získal obrovský ohlas. Využilo ho asi 300 000 ukrajinských uprchlíků. Ukrajinské banky o této webové stránce informovaly ukrajinské držitele karet. Rovněž jej doporučovala polská vláda. Navíc nástroj samotný je maximálně jednoduchý. Co ale jednoduché není, je celá ta technologie v pozadí.
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2023/06/promo-bannery_1_final-1200x400.png)
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2023/06/butonek-chci-mam.jpg)
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2022/07/butonek-mam-uz-mam.jpg)
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2022/07/promo-banner_vysvetlivky-1200x800.png)