ČSSD s pomocí agentury Konektor Digital rebranduje, nově je z ní SOCDEM

Změnou názvu, loga, barev i sloganu a se chce Sociální demokracie přiblížit skandinávskému a modernímu stylu komunikace. Nový okvětní lístek v logu ale některým připomíná gilotinu.

Od stranického sjezdu, který se konal během druhého červnového víkendu, vystupuje Česká strana sociálně demokratická (ČSSD) nově pod názvem Sociální demokracie (SOCDEM). Vedle jména změnila i logo, barvy i slogan. Rebranding má na starosti Konektor Digital. Nová podoba má odrážet politickou obrodu a návrat k sociálně demokratickým hodnotám.

„Tuto vnitřní proměnu Sociální demokracie cítíme potřebu promítnout také směrem k veřejnosti, tedy srozumitelným názvem a moderním vizuálním stylem. Stojíme na novém začátku, který povede k návratu sociálně demokratických hodnot do české politiky. Vizuální změna je pouze vyjádřením tohoto procesu,“ uvedl Michal Šmarda, předseda Sociální demokracie.

Nejvýraznější změnou je nový název i použití zlidovělé zkratky SOCDEM. „Cílem je přiblížit komunikaci Sociální demokracie standardu západoevropských a skandinávských sociálně demokratických stran. Proto jsme přišli s novým názvem, který je jednodušší, srozumitelnější a podtrhuje to nejpodstatnější, tedy sociálně demokratickou politiku,“ řekl Rudolf Kvíz, výkonný ředitel Konektor Digital, a dodal: „Lidé navíc Sociální demokracii pod zkratkou SOCDEM již znají, a nejen samotní členové, ale také novináři ji často používají.“

Novým sloganem „Lidskost místo sobectví“ se strana vrací k již jednou známému, a podle autorů rebrandingu k jednomu z nejúspěšnějších polických sloganů. Jeho variace se používala už v 90. letech. „Vizuální identitu pak stavíme na moderním, minimalistickém stylu, který však stále odkazuje k tradičnímu symbolu sociálně demokratického hnutí, tedy růži. Podobným způsobem v Evropě komunikuje například finská či belgická sociální demokracie,“ vysvětlil Jan Vrobel, konzultant z Konektor Digital, který celý projekt vedl.

Abstraktní tvar nového loga Sociální demokracie podle autorů stále evokuje okvětní lístek – nese v sobě jak prvek růže, tradičního symbolu sociálních demokratů, tak moderní symboliku, například digitální pin či kontextovou bublinu. Autorem je grafický designér Vladimír Trčka. Jako základní barvy nové identity volí strana cihlovou, bílou a černou, přičemž by cihlová barva měla vždy dominovat. Na základní prvky nové vizuální identity se můžete podívat zde.

„Během procesu tvorby nové identity jsme každý krok pečlivě konzultovali s voliči i potenciálními voliči Sociální demokracie. Nejde o jednostranný návrh vedení strany, ale společnou práci s příznivci a potenciálními voliči. Proto věříme, že lidé změnu přijmou,“ dodává na závěr Daniela Ostrá ze Sociální demokracie.

Strana rovnou změnila svůj web a starší cssd.cz už přesměrovává na socdem.cz. Změny ale, jak se zdá, využila i politická strana ODS – na její web odkazuje, pokud někdo do vyhledávače zadá omylem soc-dem.cz.

Lístek nebo gilotina?

Reakce na změnu na sebe nenechaly dlouho čekat a na sociálních sítích se objevují postřehy, podle nichž nové logo připomíná spíše gilotinu. I ve vlastním příspěvku na Facebooku s oznámením o změně strana reagovala v komentářích na hashtag #gilotina vlastním hashtagem #okvetnilistek.

Na Facebooku logo ke gilotině přirovnal také designér Maxim Velčovský:

Brand architekt a designér Lumír Kajnar pak nové logo oglosoval, že jde o „symbol na první dojem“ a dodal, že „tvůrci reflektovali vývoj posledních let“.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist