Co mají společného poštovní známka a známá česká someliérka?
Vlastní značka vín řetězce Albert — Sommelier Collection — dostala v říjnu prestižní designerské ocenění RedDot. Jde o úplně první červený puntík pro privátní značku v Česku. Za její podobou stojí „dvorní agentura“ Alberta pro vlastní značky — Lineart. I pro ni je letošní ocenění RedDot jejím prvním. „Do soutěží se moc nehlásíme. Raději se soustředíme na to, aby design reálně fungoval. Sommelier Collection jsme ale do soutěže RedDot přihlásili. Tím hlavním důvodem bylo to, že ačkoli jde o vlastní značku řetězce, byla vytvořena podle všech standardů a systémem, jakým vytváříme velké značky,“ říká na úvod Martin Dulava, kreativní ředitel a spolumajitel agentury Lineart.

Dlouhodobá spolupráce
Společnost Lineart spolupracuje s řetězcem Albert přes pět let. Z její dílny pochází také celý rebranding značky Albert, nová vizuální podoba prodejen zahrnující například Albertovo pekařství či Albertovu tržnici, které se staly zároveň i privátními značkami. Řetězec tak pracuje s komoditními segmenty, které „povyšuje“ na značkové. „Později přišly na řadu například Fresh bistro, Excellent, Loved by dogs/cats, Happy baby ale i redesign Nature’s Promis, České chuti a postupně přibývají další kategorie,“ doplňuje Martin Dulava.
„V Albertu se snažíme k vlastním značkám přistupovat trochu jinak než naše konkurence. Samozřejmostí jsou spotřebitelské průzkumy i pre‑testy před uvedením privátní značky na trh. Po jejím uvedení ji podporujeme kampaněmi, budujeme její znalost, což nám pak v důsledku přináší loajalitu zákazníků,“ vysvětluje Kristina Koucká, která v řetězci Albert pracuje na pozici „concept
& design developer“.
Bude to žena!
Řetězec měl v segmentu vín několik let svou privátní řadu Moravian Collection, jejíž portfolio vytvářel s moravskými vinaři. Společně s komerčním a sourcingovým oddělením jsme objevili příležitost rozšířit tuto privátní řadu také o zahraniční vína, a v tu chvíli bylo jasné, že původní limitující název musí být změněn.
Celý příběh vzniku nového designu Sommelier Collection si můžete přečíst v aktuálním vydání Marketing & Media 50/2022.