Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Žebříček Interbrand: vévodí Apple, Microsoft přeskočil Amazon

Společnost Interbrand zveřejnila svůj žebříček Best Global Brands 2022, kterému vévodí značka s nakousnutým jablkem, následovaná Microsoftem a Amazonem, které si oproti loňsku prohodily pořadí.

Meziročně se hodnota stovky prvních značek v žebříčku zvýšila o šestnáct procent na více než tři biliony dolarů. První desítka nedoznala oproti loňsku výraznějších změn. Hodnota brandu Apple je podle zprávy 482 miliard dolarů, meziročně si polepšila o osmnáct procent. Microsoft poskočil na druhou příčku, když dokázal zvýšit hodnotu značky o 32 procent na 278 miliard dolarů a dostal se tak před Amazon s 274 miliardami dolarů.

V první pětice je samozřejmě také Google s 251 miliardami na čtvrtém místě (meziročně +28%). Samsung na pátém místě má už výraznou ztrátu a hodnota jeho brandu činí asi 87 miliard dolarů, následuje Toyota s 59 miliardami. Na sedmém místě skončila Coca-Cola, která si jako jediná z značka z TOP10 oproti roku 2021 nijak nepolepšila. Všechny ostatní brandy přitom rostly nejméně o deset procent. Osmý skončil Mercedes, devátá továrny na sny Walt Disney a desátá pak Nike Phila Knighta s 50 miliardami dolarů. První desítka značek má větší kumulativní hodnotu než zbylých 90 dohromady.

Reklama
ČEZ

Zajímavostí je, že například průměrné stáří prvních pěti společností je necelých 40 let, zatímco průměr pro celou první stovku činí 110 let. Za dvě dekády, co Interbrands žebříček zveřejňuje se pouze 36 společností udrželo v TOP100. Konkurence je holt neúprosná a tak zmizela například Nokia, MTV, AOL nebo Yahoo! a řada dalších dříve velmi zvučných jmen.

Změny dobře ilustruje například Tesla, která byla druhým největším skokanem o 32 procent na celkové dvanácté místo. Výrazný růst zaznamenal také Chanel (+32%), Ferrari (+31%) nebo Lego (+30%). Naopak mezi značky jejichž hodnota utrpěla, se počítá například Facebook (-5%), Intel (-8%), Gillette (-4%) či Danone (-3%). Mezi nováčky letošního výběru se probojovaly na 54. místě Airbnb s hodnotou brandu 13,4 miliardy dolarů, dále Red Bull na 64. místě s 11,5 miliardami a Xiaomi na 84. s 7,3 miliardami.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)