Náš protipól Black Friday u zákazníků funguje, vybralo se už přes deset milionů korun, říká manažer komunikace dm drogerie Jiří Peroutka.
Společnost dm drogerie markt přišla před čtyřmi lety s aktivitou Giving Friday, v rámci níž dává část svého obratu z prodeje v daný den na dobročinné účely. Takto darovala už deset milionů korun a pro letošní rok si pro zákazníky připravila novinku.
V listopadu proběhne už pátý ročník vaší aktivity Giving Friday. Co v rámci ní letos plánujete?
Aktivita Giving Friday vychází z myšlenky Giving Tuesday, který bývá označován jako světový den štědrosti a dobrých skutků. V našem případě jsme ho přeměnili v Giving Friday, abychom dali jasně najevo, že tento den vnímáme jako protipól Black Friday. V duchu naší filozofie chceme nabízet pomoc místo slev, proto pět procent z obratu prodejen i online shopu učiněného 25. 11. věnujeme na dobročinné účely. V letošním roce jsme se rozhodli spolupracovat s Charitou ČR a jejím prostřednictvím podpořit osoby, které se ocitly v tíživé životní situaci. Pro půlkulatý ročník jsme si také přichystali novinku — prodej a dražbu virtuálních obrazů na téma Múzy Inspirace. Pro obojí využijeme technologii NFT a celý výtěžek přidáme k částce získané během Giving Friday.
Proč jste se rozhodli právě pro NFT? Patří zákazníci dm mezi fanoušky této technologie? Není pro ně složitá?
NFT a obchodování v kryptoměně se bezpochyby řadí mezi technologické novinky, které v první moment nemusejí naše zákazníky ve velkém oslovit. Do NFT kampaně jsme se přesto pustili s velkým přesvědčením, protože doprovází celoroční kampaň Zažij sílu inspirace, která vybízí k hledání inspirace i v nových aspektech a podněcuje k odvaze vybočit ze zajetých kolejí. Proto k NFT chystáme nejen webové stránky, kde bude princip NFT vysvětlen, ale obrazy Múz bude možné zaplatit klasickou platební kartou nebo kryptoměnou. O NFT můžeme číst v souvislosti s dražbou díla Love is in the Air od Banksyho, v nedávné době jsme byli svědky aukce digitálního obrazu Tomáše Břínka. Chceme našim zákazníkům připravit takové podmínky, aby si svou Múzu mohli jednoduše pořídit a nahlédnout více do virtuálního světa, který se bude do budoucna dále rozvíjet.
Částka, kterou věnujete na dobročinnost, se stále zvyšuje. Kolik očekáváte, že získáte letos?
Za uplynulé čtyři ročníky jsme na dobročinné účely věnovali celkem deset milionů korun. V tuto chvíli je brzy předpovídat výsledek toho letošního. Samozřejmě budeme rádi, pokud u nás 25. listopadu zákazníci nakoupí a pomohou nám tím prostřednictvím Charity ČR podpořit osoby, které naši pomoc potřebují.
Budete pro příští rok upravovat rozpočet či mix? Plánujete více využívat spolupráce s influencery?
Celkový mediální mix pravidelně analyzujeme i ve spolupráci s mediálními agenturami tak, abychom dosáhli stanovených cílů. Tomu flexibilně přizpůsobujeme i marketingový rozpočet, který s každým rokem stanovujeme s přihlédnutím k plánovaným cílům a obvykle navyšujeme. S ohledem na ceny papíru a trvalou udržitelnost je pro nás stále diskutovanou oblastí podoba a funkce tištěných materiálů, které využíváme pro komunikaci se zákazníky. V našem marketingovém mixu dostává stále větší prostor online prostředí. Spolupráce s influencery je jeho důležitou součástí. Vnímáme ji jako rychle rostoucí, progresivní a dynamický kanál komunikace.
Nedávno jste spustili platformu dmLIVE. Jak jste spokojeni se zájmem o nákupní livestream?
Ze strany diváků sledujeme o vysílání dmLIVE velký zájem. Za sebou máme aktuálně první díly. I když zájem předčil naše očekávání, byly by v tuto chvíli jednoznačné závěry trochu předčasné.
Daří se vám zvyšovat počet členů věrnostního klubu. Jaké hlavní výhody nabízíte členům?
Všem zákazníkům, nejen těm registrovaným v programu dm active beauty, jsme letos představili novou nákupní aplikaci Moje dm, která kombinuje online shop s možnostmi správy zákaznického konta. Zákazníci registrovaní v programu tak mohou využívat všech výhod věrnostního programu a snadno zjistí aktuální stav svého bodového konta. Ti, kdo jsou v programu registrovaní a udělili souhlas se zpracováním osobních údajů a zasílání newsletterů, jsou informování o aktivitách, díky kterým nasbírají body pro uplatnění slevy ještě rychleji. Dostávají od nás také přání k narozeninám či k Vánocům. Vyhodnocujeme zákaznické chování a přizpůsobujeme komunikaci s jednotlivými typy zákazníků, do budoucna budeme prohlubovat možnosti automatizace a personalizace našich sdělení.