Agentura YYY vyhrála v tendru pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Už pro Scanii připravila pět kampaní.
Scania vybírala agenturu pro svou B2B komunikaci, zaměřenou převážně na nákladní vozidla, na přelomu roku. Řízení, jež probíhalo pro trhy Česka, Slovenska. Maďarska, vyhrála YYY agency.
„Vybírali jsme kreativního, spolehlivého partnera, který bude přinášet svěží a inovativní myšlenky nejen do našich kampaní, ale i celkové marketingové komunikace a bude nám pomáhat s dalším rozvojem značky Scania v našem regionu,“ uvedl Martin Lauer, ředitel marketingového a komunikačního oddělení Scania pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Dlouhodobá spolupráce se zaměří nejen na komunikaci vozidel a možností servisování, ale také na doprovodné služby, které Scania nabízí. YYY agency má ve spolupráci na starosti strategii a kreativu, a spolu s digitální agenturou Advisio také mediální nasazení kampaní. To probíhá primárně skrze online kanály, s přesahem do vlastních kanálů a fyzického světa.
Od zahájení spolupráce Scania s YYY agency spustila pět kampaní.
První se zaměřovala na propagaci nejprodávanějších aplikací nákladních vozů Scanie používaných na stavbách. Ty byly v kampani představeny jako „Tvrdí parťáci pro tvrdé výzvy“.
„Stavebnictví je tvrdý byznys, ve kterém se majitelé firem musí denně vypořádávat se spoustou nelehkých výzev. Jednotlivá auta jsme proto v našich vizuálech ukázali jako tvrďáky, kteří je za žádných okolností nenechají ve štychu,“ říká kreativní ředitel YYY agency Miloš Kočí.
Druhá z kampaní se paradoxně zaměřila na návěsy, které sama Scania nevyrábí. Zato je ale servisuje v každém ze svých 36 center v regionu. Komunikace reagovala na to, že mezi majiteli tahačů převládá názor, že návěs údržbu nepotřebuje.
„Opak je pravdou. Když se porouchá, zastaví nejen náklad, ale i celý byznys. V naší kampani jsme proto ukázali, že bez návěsu je tahač k ničemu – a přidali argumenty, proč má smysl servisovat ho ve Scania,” říká seniorní stratég YYY agency Tomáš Charouz.