Překvapivý tah Becherovky. Na trh přichází s vodkou

Tradiční značka Becherovka, známá pro svůj stejnojmenný bylinný likér, poprvé v novodobé historii vstupuje do nové kategorie segmentu lihovin. Na český a slovenský trh uvádí sedmkrát destilovanou Becherovka Vodku.

Důvodem vstupu do nového segmentu je ambice tradiční a silné české značky Becherovka růst a rozšířit své pole působnosti nad rámec výroby tradičních a velmi úspěšných bylinných likérů. K tomu jí dopomáhá nový majitel, polská společnost Maspex, která značku vlastní od roku 2024.

Vodka patří historicky k jednomu z nejoblíbenějších a nejtradičnějších alkoholických nápojů v regionu střední a východní Evropy. „V České republice je aktuálně druhou nejoblíbenější kategorií destilátů, hned po rumu. Na Slovensku je suverénně tou nejoblíbenější kategorií,“ uvedla Wioleta Czaja, generální ředitelka společnosti Maspex Czech & Maspex Slovakia Trade.

Značka Becherovka se zároveň tímto krokem vrací ke svým kořenům. Výroba alkoholických nápojů nejrůznějších druhů je totiž zakódována v jejím DNA.

„Málokdo to ví, ale majitelé likéru Becherovka na začátku minulého století vyráběli a prodávali pod svým jménem kromě tradičního bylinného likéru také celou škálu dalších nápojů: od rumů, přes brandy, pálenky až po griotku či vaječný likér,“ říká Tomáš Bryzgal, ředitel výrobního závodu Jan Becher v Karlových Varech.

„V našich dlouhodobých plánech je rozšířit výrobu o další zajímavé kategorie alkoholických nápojů, a to nejen kategorie lihovin. V tuto chvíli ale nechceme a nemůžeme více prozradit,“ dodává.

Čistá vodka bez bylinek

Na rozdíl od tradičního bylinného likéru Becherovka Vodka neobsahuje žádné bylinné extrakty. „Jedná se opravdu o dokonale čistou jemnou vodku. Proto, abychom předešli nejasnostem, je jedním z našich claimů Čistá vodka bez bylinek,“ vysvětluje Radim Ochman, marketingový ředitel společnosti Maspex Czech & Maspex Slovakia Trade.

„V televizních reklamách můžete vidět naši vodku se sloganem Vodka, na které jsme nešetřili. Až na reklamu. Odkazujeme tím na to, že většinu úsilí i nákladů jsme investovali především do produktu samotného,“ dodává.

Becherovka Vodka zaujme unikátní lahví a speciální zátkou, jedinou ve své kategorii. Jedná se o produkt luxusní povahy, přesto za velmi dostupnou cenu.

Kromě krystalicky čisté vodky s 37,5 procenty alkoholu uvádí Becherovka na trh současně ještě další dva produkty: Becherovka Grapefruit Fusion a Becherovka Cranberry Fusion. Ovocné spirity s 30procentním obsahem alkoholu mají blízko ke kategorii ochucených vodek a jsou určeny především pro milovníky populárních ovocných tónů a jemnějších drinků. 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist