Slang generace Z ovládl internet a stal se atraktivním nástrojem v marketingu značek. Má smysl ho využít? Tématu jsme se věnovali v posledním vydání MAM 9/2025.
Slova jako „skibidi“, „ohio“, nebo „rizz“ se staly, zejména na internetu, populárními výrazy generace Z. Pro mnohé značky, které cílí na mladé, může být lákavé je využít i v komunikaci. Podle expertů ale „slepé přebírání trendů“ nestačí.
„Pokud do copy hodíte slovo ‚skibidi‘ s tím, že se to mladým bude určitě líbit, těžce narazíte,“ varuje Jaroslav Salon z agentury Triad. Slang generace Z může být užitečným nástrojem, ale jen pokud ho značky používají autenticky a v kontextu. Stačí jediné faux pas a místo engagementu přichází lavina komentářů o tom, jak je značka „cringe“.
Jak říká Alžběta Poláková, ředitelka sociálních sítí v agentuře Etnetera Motion, slang je až to B v komunikaci a klíčovým faktorem je spíše celkový přístup k obsahu, který musí rezonovat s hodnotami a chováním specifických subkultur této generace.
Které značky ve své komunikace GenZ slang používají? Jak tuto specifickou skupinu nejlépe oslovit? A co mladí u značek opravdu ocení? Odpověď na tyto otázky najdete pouze zde.