CSR ve sportu: proč je hříchem pro kluby, svazy i značky ho nevyužít?

Vytěžit široký zásah, činit dobro s reálným dopadem a také posílit vlastní brand. Sport je ideální platformou pro CSR aktivity. Jak k nim co nejefektivněji přistoupit, popisují zástupci sportovních organizací i značek v tématu MAM 11/2025.

„Sport může oslovit, a také oslovuje, širokou skupinu lidí. Byl by hřích ho nevyužívat,“ říká Michaela Veselá, CSR manažerka České basketbalové federace. Vedle ČBF přistupují ke společenské odpovědnosti opravdu strategicky i další sportovní organizace – fotbalové kluby Slavia a Sparta, hokejová Sparta či Český florbal.

„V Česku jsme teď v bodě nula, kdy se mnozí snaží tuto cestu nastartovat a implementovat. Současně se upouští od dogmatu, že CSR má čistě charitativní ráz,“ komentují aktuální stav Michaela Schejbalová a Jakub Splavec z fotbalové Slavie.

Ač letošní rok nedošel ještě ani do své čtvrtiny, přinesl už několik významných sportovních CSR kampaní. Ať už to bylo pokračování projektu Bez faulu basketbalové federace včetně nového spotu s Ivanem Trojanem, společné vystoupení Slavie a Baníku Ostrava na podporu organizace Fuck Cancer a osvěty a prevence proti rakovině nebo dlouholetý hokejový projekt Sparta vzdává hold, který se letos věnoval kyberšikaně.

„Dřív jsme hledali příběhy jednotlivců. Třeba takových, kteří někomu zachránili život. Už nám ale přišlo, že Sparta má takovou velikost, že by mohla začít otvírat větší celospolečenská témata,“ vysvětluje David Dinda, ředitel marketingu HC Sparta Praha.

Sportovní CSR však otvírá široké pole působnosti i značkám, které se rozhodnou opustit vody klasického sponzoringu a aktivují svá partnerství prostřednictvím projektů pro dobro.

„Umožňuje nám to opravdu něco měnit,“ vysvětluje Dominika Němcová, manažerka sponzoringu a CSR společnosti Sazka, a dodává: „CSR aktivity umožňují budovat dlouhodobé autentické vztahy se širokou veřejností, ale i s konkrétní komunitou, se sportovci a jejich fanoušky.“

O tom, jak přední sportovní organizace nad svými aktivitami přemýšlí, proč je CSR i skvělou komunikační platformou či jak z pohledu značek dosáhnout úspěšných spoluprací s kluby a svazy, čtěte zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia