Munch, platforma proti plýtvání jídlem, se spojuje s rumunskou jedničkou Bonapp, vzniká největší platforma v CEE

Platforma Munch, která i v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur.

Plýtvání jídlem je celosvětový problém, který se nevyhýbá ani Evropě a Česku, kde každý rok končí v koši 1,9 milionu tun potravin. Za záchranou jídla se vydalo i české Nesnězeno, které se v roce 2022 sloučilo s maďarskou platformou Munch a společně již zachránily více než tři miliony balíčků potravin ve čtyřech evropských zemích.

Nyní svou pozici dále posilují díky spojení s rumunskou Bonapp fungující na obdobném principu. Rodí se tak nejsilnější hráč na poli boje proti plýtvání jídlem v regionu CEE.

Fúzí společností Munch a Bonapp vzniká jednotná platforma s více než 3,5 miliony stažení aplikací, celkem 6000 partnerskými prodejními místy a společným posláním: propojovat spotřebitele s prodejci nabízejícími přebytky potravin s výraznými slevami, efektivně bojovat proti plýtvání a dále rozvíjet společný byznys.

„Rumunsko je jedním z největších a nejdynamičtějších trhů v regionu CEE a Bonapp si v této zemi vybudoval silnou značku. Spolupracuje s významnými partnery, jako jsou Penny a Starbucks, a tým Bonapp má rozsáhlou síť kontaktů v celém regionu, což otevírá obrovské možnosti pro další expanzi do celé Evropy,“ dodává Kirill Perepelica, spoluzakladatel Munch.

Jen v loňském roce společnost Munch zachránila celosvětově více než 1,8 milionu balíčků, což představuje 2,5 tun potravin. Díky fúzi s rumunským konkurentem a růstu na dalších trzích plánuje tým letos ušetřit několikanásobek tohoto množství. Fúze zároveň otevírá novou cestu i pro zapojení dalších subjektů v podobě mezinárodních řetězců, které mohou využít regionální dosah platformy.

„Munch a Bonapp sdílejí velmi podobné hodnoty a firemní kulturu. Díky spojení hluboké znalosti místního trhu, kterou přináší Bonapp, a silným pozicím Munch a Nesnězeno v regionech vytváříme ideální základ pro rychlý růst a zapojení dalších partnerů,“ dodává Luka Zivkovic, spoluzakladatel Bonapp.

V nadcházejících týdnech Bonapp a Munch integrují své platformy, týmy a procesy. Společně pak zakladatelé plánují v roce 2025 expandovat na nové trhy, včetně Bulharska, Chorvatska, Řecka, Srbska a Slovinska, a zároveň posílit partnerství s maloobchodníky a vylepšit jednotnou globální mobilní aplikaci, aby poskytovala lepší uživatelský zážitek.

Nesnězeno – Munch team
Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard