Budují brandy, točí spoty a za mladými jdou nejen na TikTok. Jak orchestry i festivaly klasické hudby oslovují nové cílovky, ukazuje téma aktuálního vydání Marketing & Media.
Kulturní marketing spojený s klasickou hudbou to nemá úplně jednoduché. I stálé publikum musí každou sezonu oslovovat jiným způsobem. A k tomu si musí hledat cesty za mladšími cílovými skupinami.
„Pokud orchestry, operní domy či festivaly nepřitáhnou mladší cílovou skupinu, čeká je postupná marginalizace,“ konstatuje například Jakub Kožíšek, vedoucí marketingu České filharmonie, kterou na podzim čeká už 130. sezona.
Filharmonii se mimo jiné podařila úspěšná kampaň na koncerty v Carnegie Hall se „zapomenutým“ šéfdirigentem Semjonem Byčkovem, do níž se zapojil i prezident Petr Pavel. Hlavní spot jen online zaznamenal přes deset milionů zhlédnutí.
Marketing pro 29. ročník už chystá i Prague Sounds. Jazz Fest Brno má za sebou vánoční kampaň a od února odstartuje koncerty svého 24. ročníku. „Nyní se soustřeďujeme na produkci spotu, který bude k vidění na všech kanálech ČT, našeho generálního mediálního partnera, i na sociálních sítích,“ slibuje Tomáš Pokorný, vedoucí marketingu Jazz Festu.
Za pár měsíců také odstartuje už 80. Pražské jaro. I tento festival může navazovat na momentum loňského Roku české hudby, který také doprovázela dosud největší kampaň.
„Rok české hudby ukázal, že klasická hudba má potenciál stát se celospolečenským tématem. Přál bych si, abychom na to dokázali navázat i mimo ‚čtyřkové‘ roky, aby nám zkušenosti pomohly formulovat strategii, která ukáže Česko jako velmoc klasické hudby živoucím, moderním způsobem,“ uvádí Pavel Trojan, ředitel Pražského jara.
Co orchestry a festivaly chystají? Jakým způsobem se snaží oslovovat rozmanité cílové skupiny? Jak s tím pomáhají partneři, jako jsou ČEZ, PPF, Innogy, ČSOB či Komerční banka, a jak to pomáhá jejich brandům? Více si přečtěte v kompletním znění zde.