Nečekaný dárek pro hokejové fanoušky si na Štěpána připravila Tipsport extraliga. Do éteru pustila novou oficiální znělku, která pracuje s klubovými maskoty a i díky různým formátům v digitálním prostředí má oslovit především nejmladší generace. Za vizuální i zvukovou podobou stojí studio Silencio FX.
Dlouhodobou snahou hokejové extraligy zastoupenou agenturou BPA sport marketing je více sblížit centrální komunikaci s komunikací klubovou a více posilovat a spoluvytvářet vztah mezi fanoušky a kluby. Dosavadní verze znělky však tato kritéria nové koncepce komunikace nesplňovala – byla anonymní a nejasně spojená jak s extraligou, tak s kluby.
„Již před minulou sezónou jsme diskutovali novou znělku, ale nedospěli jsme k verzi, která by naplňovala naše očekávání,“ vzpomíná Jana Obermajerová, ředitelka agentury BPA sport marketing, a dodává: „Nicméně nám to pomohlo ujasnit si směr, kterým se chceme vydat, a sice větším vizuálním sepjetím s identitou klubů, odlišit se netradičním pojetím, oslovit mladé generace fanoušků a naplňováním konceptu Extralife – čili bavit se hokejem nejen na stadionu.“
Hledání společného identifikujícího prvku centrální komunikace soutěže a klubů, který by mohl oslovit generace Z a alfa, se protnulo u maskotů jednotlivých celků (ze 14 klubů ho nemají jen České Budějovice). „Právě maskot je jedna z prvních věcí, která se malým fanouškům vryje do paměti, a i díky jemu si budují vztah ke svému oblíbenému klubu. Stal se tak pro nás přirozeně společným jmenovatelem,“ upřesňuje Petr Nitsche, marketingový ředitel BPA.
Na tomto základě proběhl uzavřený tendr na novou znělku, jehož vítězem se stalo produkční studio Silencio FX, které se na základě zadání muselo popasovat s tím, jakou formou klubové maskoty ztvárnit a přenést do znělky, navíc s možností jejich dalšího využití i v jiných oblastech.
„Kvůli velké různorodosti vizuálního stylu jednotlivých maskotů, ať už stylem ztvárnění, nebo kombinací zvířecích a lidských postav, bylo velmi složité najít společnou vizuální linku, kterou jsme ve 3D mohli použít a zároveň zachovat rozpoznatelnost jednotlivých maskotů. Dalším faktorem bylo co nejpřesněji v animaci reprodukovat hokejové pohyby jednotlivých postav,“ zmiňuje největší výzvy Karel Honsa, producent z produkčního a kreativního studia Silencio FX.
Novou znělkou a sponzorským vzkazem však práce s novým komunikačním konceptem extraligy nekončí. Jak nastiňuje Petr Nitsche, je to jen základ. „Nyní máme široké možnosti, jak zábavnou formou obohatit i televizní grafiku, studio, komunikaci na oficiálních profilech Tipsport extraligy na sociálních sítích, či vstoupit na různé herní platformy, vytvářet mobilní hry, filtry pro mobily anebo si hrát s virtuálními 3D světy tak, abychom i zde oslovili a přitáhli k extraligovému hokeji a klubům těžko uchopitelnou cílovou skupinu. A současně také otevřeli nové komunikační i obchodní příležitosti pro celou soutěž,“ říká šéf marketingu.