Listopadové společensky prospěšné aktivity v dm přinesly 39,76 tuny zboží do Potravinových bank a 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání.
Společnost dm je připravena čelit výzvám. Není lhostejná k dopadům změny klimatu lokálního ani globálního charakteru, problémům vyplývajícím z neuspokojivých ekonomických poměrů, mezinárodním konfliktům ani osobním tragédiím, které s nimi mohou být spojené.
Aktivně organizuje pomoc a pravidelně se zapojuje do celostátních dobročinných aktivit. Listopad je měsícem, v němž se dobro v dm dvojnásobí, neboť s ním přichází nejen účast v celostátní Sbírce potravin, ale i Giving Friday.
Giving Friday
Dobročinnou iniciativu Giving Friday vyhlásila společnost dm napříč zeměmi, v nichž působí, již posedmé. Je protipólem slevovému šílenství Black Friday.
Pět procent z obratu v pátek 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 korun. Tuto částku dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž stejně jako roce 2023 podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
TEREZA spolupracuje s více než 1400 školami a vzdělává přes 230 000 žáků a žákyň a okolo 9900 pedagožek a pedagogů. Díky svým aktivitám a projektům, jako jsou mezinárodní program GLOBE nebo Ekoškola, šíří myšlenky trvalé udržitelnosti do více než 40 zemí světa.
„Již v loňském roce jsme společně s TEREZOU vytvořili a v letošním roce updatovali unikátní vzdělávací workshop BASE CAMP, zaměřený na klimatické změny. Tento vzdělávací program se řadí mezi čtyři nejlépe hodnocené vzdělávací projekty v kategorii vzdělávání cen SDGs v roce 2024. Zisk prestižního ocenění je důkazem, že naše společné úsilí a závazek k zvyšování povědomí o klimatických změnách mezi mladými lidmi má smysl,“ komentoval pokračující spolupráci Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.
Sbírka potravin
Celostátní Sbírka potravin probíhala v dm již druhým rokem ve dvou rovinách. Od 19. do 23. listopadu měli zákazníci možnost přidat ke svému nákupu v jakékoliv prodejně dm, v aplikaci Moje dm i online na dm.cz virtuální balíčky v různých hodnotách.
Výsledkem obrovské solidarity v prodejnách dm byla částka ve výši 3 408 550 Kč, v online shopu dm.cz a aplikaci Moje dm 61 000 Kč.
Ve spolupráci s Potravinovými bankami bude hodnota virtuálních balíčků přeměněna na reálné produkty, které lidé v nouzi aktuálně nejvíce potřebují.
Fyzická pomoc ze dne 23. listopadu 2024 přinesla 5,15 tuny zboží, a celkově tak na podporu lidí v tíživé situaci poputuje 39,76 tuny zboží.
Společnost dm děkuje zákazníkům za jejich štědrost a podporu.