Rok 2024 přinesl českým marketérům změny, které ovlivnily nejen jejich práci, ale i celý obor. Jak se vypořádali s nástupem AI, proměnami digitálních platforem a rostoucím tlakem na efektivitu?
Přední odborníci z českého marketingu sdílejí své zkušenosti a výzvy, které přinesl rok plný transformace.
Marketing v roce 2024 se nesl ve znamení změn a transformací. AI mění způsob práce, algoritmy digitálních platforem se dynamicky vyvíjejí a legislativa, zejména ta týkající se mladistvých na sociálních sítích, stanovuje nová pravidla.
„Nacházíme se v období celkem zásadní transformace, kdy se náš obor mění doslova před očima,“ říká Hana Kovářová z Komerční banky.
Rok plný změn potvrzuje i Michal Vodák z Notina, který za zásadní označil zavedení Google Analytics 4. Elektronický obchod čelí tlaku na cenu a přesouvá se blíže k sociálním sítím.
„Kdybych měla hodnotit rok 2024 jedním slovem, byla by to ‚změna‘,“ přidává Lenka Mastešová z Datartu.
Jak si s těmito výzvami marketing poradí?
Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci Ročenky MAM 2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.