Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Obrat společnosti dm vzrostl o více než 11 procent

V uplynulém obchodním roce společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu.

V předchozích dvanácti měsících (1. října 2023–30. září 2024) byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili zvýšením obratu o 11,12 procenta. Martina Horká, jednatelka společnosti dm, přičítá silnou loajalitu zákazníků celkově vyváženému výkonu a stabilní filozofii společnosti dm: „V naší době převládá černobílé myšlení, myšlení pro a proti, buď – anebo, levné versus kvalitní a udržitelné. Společnost dm upevňuje své postavení na trhu specializovaných drogerií. Do budoucna si navíc klade ambiciózní cíl: využít vybraných diskontních principů pro posílení své kompetence jako specializované drogerie,“ vysvětluje Horká cíl společnosti vytvořit efektivní propojení zdánlivě nepropojitelného.

Investice do technologií a služeb

Reklama
ČEZ

S celkovými investicemi ve výši 314,6 milionu korun, které směřovaly do prodejní sítě, logistiky, IT a budovy dialogica (centrální správy), potvrdila společnost dm svou pozici průkopníka inovací v oblasti maloobchodního prodeje drogerie. Zákazníci tak budou moci profitovat z vylepšených digitálních služeb, kterými dm potvrzuje svou roli omnichannel retailera. Aplikace Moje dm se stala spojovacím bodem mezi stacionárním a digitálním nakupováním. Jejím prostřednictvím nakupuje alespoň jednou měsíčně 346 tisíc zákazníků (o 72 % více než v předchozím roce), což znamená, že více než každý druhý online nákup je uskutečněn prostřednictvím této platformy. Celkově se dm v loňském roce podařilo získat 471 tisíc zákazníků afinitních k online prostředí. To se odrazilo v nárůstu online prodeje o téměř 25 procent. Další z řady technických inovací, jakými společnost dm rozšířila oblast služeb zákazníkům, bylo zavedení eÚčtenky. K 30. září 2024 nebylo vytištěno již 3,8 milionu účtenek a zákazníci tak ušetřili cca 930 km papíru. Funkci „Nepotřebuji papírovou účtenku“ má aktivovanou 65 procent uživatelů aplikace Moje dm.

Investice do integrace digitálního a stacionárního prostředí

Již každý třetí zákazník nakupující online si nenechává poslat objednávku domů, ale využívá možnosti expresního vyzvednutí ve vybrané prodejně dm. Objednávka je pro zákazníky připravena k vyzvednutí nejpozději do 60 minut od jejího uhrazení. V budoucnu tento proces usnadní do prodejen postupně instalované dm boxy. V lednu 2024 spustila společnost dm službu Scan­&Go. Prostřednictvím aplikace Moje dm si díky ní zákazníci produkty přímo v prodejně naskenují, vloží do tašky a u vybrané pokladny zaplatí.

© Chilli Production

Investice do logistiky

Rozšiřující se síť prodejen i setrvalý růst obratu přiměl společnost dm k hledání prostoru pro nové logistické centrum, které by lépe odpovídalo jejím kapacitním potřebám. Řešením se stala nově vystavěná hala společnosti Prologis v Ostředku v blízkosti dálnice D1 s rozlohou 21 tisíc metrů čtverečních. Areál v Ostředku využívá pokročilá řešení v oblasti udržitelnosti. Hala získala environmentální akreditaci BREEAM na úrovni Very Good. 

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)