Jak motivovat profesionály v PR, aby více pracovali s nástroji AI? Odpovědi na složité téma nabídl letošní PR Summit.
Letošní PR Summit na Foru Media se zaměřil na motivaci pracovníků v PR k intenzivnějšímu využívání umělé inteligence a odhalil klíčové překážky, kterým sektor čelí.
Alastair McCapra z Chartered Institute of Public Relations přiznal, že pokrok je pomalejší, než čekal: „V Británii používá AI na denní bázi jen 17 procent PR profesionálů.“ Christina Forsgård zase upozornila na důležitost kritického myšlení při práci s daty od AI i klientů. Nathan Kemp a Arne Mosselman poté sdíleli zkušenosti s integrací AI v agentuře Grayling. Podle Mosselmana je AI nástrojem pro každodenní práci, který může lidem přinést větší kreativitu: „Umělá inteligence je ‚jetpackem‘ pro vaše myšlenky.“
Zajímavý pohled přidal i švédský akademik Jesper Falkheimer, který představil koncept strategické improvizace jako doplněk k pevné strategii: „Zní to sice jako paradox, my však věříme, že se nesmíme soustředit jen na strategii, ale musíme si vytvořit i kompetenci v improvizaci.“
Více se dočtete v článku, který vyšel ve vydání MAM 46/2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.