Nové logo, písmo i další aktiva značky představila britská automobilka v rámci svého „restartu“.
Britská automobilka Jaguar představuje novou identitu značky, s níž se chce vrátit k pojetí zakladatele Williama Lyonse se sloganem „nic nekopírovat“. Zároveň chce „mazat obyčejné“ a „bořit formy“.
„Jaguar má kořeny v originalitě. Náš zakladatel Sir William Lyons věřil, že ‚Jaguar by neměl nic kopírovat‘. Naše vize z této filozofie vychází. Nový Jaguar je značka postavená na ‚výjimečném modernismu‘. Je v každém ohledu nápaditá, odvážná a umělecká. Je jedinečná a neohrožená,“ uvádí Gerry McGovern, kreativní ředitel koncernu Jaguar Land Rover, který na transformaci značky dohlížel, a dodává: „Jedná se o nové pojetí, které zachycuje podstatu Jaguaru, vrací mu hodnoty, díky nimž byl kdysi tak oblíbený, ale zároveň ho činí relevantním pro současné publikum. Vytváříme Jaguar pro budoucnost a obnovujeme jeho status.“
Na první pohled viditelná změna se týká loga, z něhož zmizel jaguár ve skoku, a od klasického fontu se posunul ke kombinaci verzálek a minusek, v nichž se odráží geometrie, symetrie a jednoduchost. Nebo jak uvádí Jaguar: „Demonstruje nečekané tím, že plynule prolíná velká a malá písmena ve vizuální harmonii.“
Jaguár z identity značky nevyskakuje úplně, ale přesouvá se mezi „znaky tvůrců“. Je představován lineární grafikou, v níž je štíhlejší a skáče v opačném směru než dříve. „Vždy skáče vpřed, reprezentuje dokonalost a je pro značku typický,“ uvádí tisková zpráva brandu.
Druhým znakem je pak monogram složený z prvního (velkého) a posledního (malého) písmene loga, které se v kruhu zrcadlí. Podle tiskové zprávy představuje ozdobu, „kód pro vyjádření a označení dokončeného díla“.
Nová aktiva značky doplňuje i hojné využívání barev, které vycházejí ze základní žluté, červené a modré. „Jsou stavebními kameny tónů, které jsou vždy prezentovány s texturou nebo pohybem,“ uvádí automobilka.
Aktuální fázi restartu značky, která od roku 2021 posouvá Jaguar více do segmentu luxusu, představila společnost novinářům ve svém centru v Gaydonu. Představuje budoucnost automobilky, která bude plně elektrická, a jejíž vozy budou stát zhruba dvakrát tolik, co ty aktuální, připomínají britská média.
Brand má po proměně také oslovovat novou cílovou skupinu, kterou například podle magazínu Design Week výkonný ředitel Jaguaru Rawdon Glover popisuje jako lidi s nezávislým myšlením, mladší, bohatší, městské, kteří nechtějí nic „obyčejného“. Právě je má oslovit designová filozofie stavící na zmiňovaném „výjimečném modernismu“. „Je o nadčasovosti, která je chápaná jako současná, má v sobě novotu i familiárnost,“ přiblížil ji Richard Stevens, ředitel designu značky, který ve skupině JLR vede oddělení s 800 lidmi.
Další změny představí Jaguar 2. prosince 2024 ve 20 hodin amerického času v rámci výstavy Miami Art Week, kde přinese fyzickou ukázku nové tvůrčí filozofie v konceptu Design Vision. Prostřednictvím vybraných galerijních prostor na dvou místech bude Jaguar sdílet svou platformu s progresivními začínajícími umělci, kteří se řídí stejným krédem „Copy Nothing“.
„Abychom přivedli zpět celosvětově tolik uznávanou značku, museli jsme být odvážní. Jaguar byl vždy nejlepší, když se vzpíral konvencím. Tento étos je dnes patrný v naší nové identitě značky, kterou budeme dále odhalovat v následujících měsících,“ doplnil Rawdon Glover