Ať tu po nás něco zůstane

Krušovická výzva na záchranu památek překonala očekávání i nastavené cíle nejen v počtu impresí.

Česko je zemí nejen s velkým přírodním bohatstvím, ale i kulturně-historickým. Mnohé z míst či staveb už ale desítky let bez povšimnutí chátrají…

Celorepubliková iniciativa Ať tu po nás něco zůstane naplňuje dlouhodobou CSR strategii pivovaru Krušovice a má za cíl přispět k zachování českého kulturního dědictví. V prvním ročníku se v otevřené výzvě zaměřila na hledání míst se zajímavým příběhem, kterým stojí za to vdechnout nový život. Letos v dubnu se rozběhl ročník druhý – tentokrát mají Češi možnost přihlásit své tipy na české hospody a pomoci je tak „zachránit“.

Pět set „spících království“ čeká na probuzení

Iniciativa stojí na dvou pilířích odrážejících hodnoty pivovaru Krušovice: respektu k tradicím a hodnotám a podpoře lokálních komunit. Proto se v Krušovicích rozhodli v otevřené výzvě hledat místa, která možná chátrají zvenčí, ale určitě ne co do svého kulturního významu.

Abychom výzvu dostali do povědomí široké veřejnosti, spojili jsme síly s týmem Seznam Brand Studia. Po vzoru inspirativních reportáží, vytvořených ve spolupráci s redakcí mediálního domu, se mohl každý po dobu čtyř týdnů zapojit do nominací a dát tak vědět o nějakém místě hodném záchrany. Interaktivní formát Seznam Native, který byl rozdělen do dvou fází, byl propojen s nejpopulárnějšími online mapami u nás (Mapy.cz) a nominující na ni mohl přišpendlit konkrétní lokalitu objektu. Výsledkem byla mapa České republiky doslova posetá korunkami „spících království“.

Díky zájmu a zapojení veřejnosti se jich podařilo najít téměř pět set – nechyběly mezi nimi kulturní památky, architektonické skvosty, ale i bývalý lázeňský komplex, hospodářské stavení, fara nebo místní kaplička. V druhé fázi probíhalo online hlasování veřejnosti pro jednoho z dvanácti finalistů. Největší podporu a zároveň půl milionu korun na svou obnovu nakonec získaly Historické lázně Karlovo údolí.

Celkově měla online platforma vytvořená na míru doručit 125 tisíc impresí, tento cíl však byl pokořen už v první fázi kampaně o 37 procent. Obě fáze nakonec překonaly 250 tisíc zobrazení a obsah zaujal uživatele natolik, že na platformě strávili v průměru více než pět minut. Projekt těžil i ze spontánní podpory soutěžících, díky kterým byla výzva sdílena jen na Facebooku 3600krát. Marketingová i lokální média navíc výzvu podpořila celkem patnácti výstupy s kumulovaným zásahem přes tři miliony.

Na řadě jsou se záchranou české hospody

Pivnice a výčepy jsou odnepaměti místem, kde se potkávají přátelé, sousedé i náhodní hosté. A právě setkávání v komunitě je to, na čem česká kultura vždy stála. Z měst a vesnic ale začínají tradiční hospody pomalu mizet. Největší ránu jim zasadil covid, s potížemi se ale hospodští potýkají i nyní. Energetická krize, nedostatek personálu a rekordní inflace v minulých letech jsou důvodem k zavírání hospod i dnes. Každý, kdo takovou ohroženou hospodu zná, ji může nominovat v druhém ročníku iniciativy Ať tu po nás něco zůstane, zaštítěnou tentokrát loňskou produktovou novinkou, krušovickým Bohémem. Vítěz získá, podobně jako první rok, výhru v hodnotě pěti set tisíc korun na rekonstrukci hospody, zásobu piva a odborné poradenství.

Druhý ročník iniciativy Ať tu po nás něco zůstane se zaměřuje na pomoc tradičním českým hospodám a pivnicím, které jsou nedílnou součástí českého kulturního dědictví a mají význam pro komunity. Dosud jich Češi nominovali přes 1500 po celé České republice.
Komunikace na interaktivní platformě Seznam Native probíhala dvoufázově. V první fázi veřejnost nominovala objekty, které by stálo za to zachránit, ve fázi druhé o nich hlasovala. Vítěz vzešel z dvanácti finalistů.
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct