Židle z loga zmizí. Ton představuje zásadní změnu vizuální identity

© Ton

Po dvaceti letech se rozhodl Ton, tradiční český výrobce designového dřevěného nábytku, pro změnu vizuální identity. Hlavní inspirací mu byl „sádlík“.

Co vše v rámci nové identity Ton mění?

  • název firmy se přestává psát verzálkami,
  • z loga zmizí proslulá židle č. 14, symbol ohýbaného nábytku,
  • novým ústředním prvkem loga se stalo prostřední písmeno „o“, které je inspirováno tvaroslovím z výroby.

„Óčko“ v logu má podle vyjádření společnosti několik významů: může symbolizovat nejen ohyb dřeva, ale i udržitelnost, kmen stromu či rodinný kruh, u kterého často figurují produkty firmy – ať už židle, stoly nebo doplňky. Hlavní inspirace u kruhového prvku v logu však pochází od stroje zvaného „sádlík“.


Stroj byl vyvinutý v Bystřici pod Hostýnem v polovině minulého století a stal se klíčovým strojem pro ohýbání dřeva na sedáky a nožní spoje. Symbolizuje tak inovativnost společnosti. „Nové logo a vizuální identita krásně souzní s aktuální filozofií firmy. Ta sice navazuje na bohatý historický odkaz, ale překládá ho do moderní estetiky a soudobých potřeb. Stejně jako naše židle a stoly,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel Tonu Milan Dostalík.

Autorem loga je rakouský designér Ewald Neuhofer a drobně ho doladilo vídeňské studio Bueronardin. S novou vizuální identitou se také pojí
písmo Matter SQ od Martina Váchy z české písmolijny Displaay. Jedná se o písmo s jemným, hřejivým nádechem, což je způsobeno živými tvary a diagonálními terminály. Písmo je lépe čitelné v elektronické podobě, což potěší návštěvníky nového webu Tonu.

Webové stránky mají nově interaktivní konfigurátor nábytku, kde je možné si nastavit přesně variantu produktu, jakou zákazník chce
včetně barvy a typu dřeva či materiálu čalounění. Stránky ale obsahují také množství fotografií z historie a příběhu výroby pomocí ohýbání dřeva, dodnes nepřekonané techniky, která se neobejde bez lidských rukou.

Nová vizuální identita firmy zahrnuje nové barvy a látky, které nekopírují rychle měnící se módní trendy, ale spíše vystihují podstatu firmy. Tyto barvy jsou navíc snadněji kombinovatelné mezi sebou. Autorka barevného konceptu, designérka Zuzana Piliarová, hledala inspiraci přímo v areálu společnosti. Vybrala barvy, které odrážejí charakter výroby – modrou podle triček svých kolegů v továrně, cihlovou podle budov
starého závodu a zelenou se žlutou podle okolní přírody, která ji neustále inspiruje.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen