Reklama
Megaboard

Židle z loga zmizí. Ton představuje zásadní změnu vizuální identity

© Ton

Po dvaceti letech se rozhodl Ton, tradiční český výrobce designového dřevěného nábytku, pro změnu vizuální identity. Hlavní inspirací mu byl „sádlík“.

Co vše v rámci nové identity Ton mění?

  • název firmy se přestává psát verzálkami,
  • z loga zmizí proslulá židle č. 14, symbol ohýbaného nábytku,
  • novým ústředním prvkem loga se stalo prostřední písmeno „o“, které je inspirováno tvaroslovím z výroby.

„Óčko“ v logu má podle vyjádření společnosti několik významů: může symbolizovat nejen ohyb dřeva, ale i udržitelnost, kmen stromu či rodinný kruh, u kterého často figurují produkty firmy – ať už židle, stoly nebo doplňky. Hlavní inspirace u kruhového prvku v logu však pochází od stroje zvaného „sádlík“.


Stroj byl vyvinutý v Bystřici pod Hostýnem v polovině minulého století a stal se klíčovým strojem pro ohýbání dřeva na sedáky a nožní spoje. Symbolizuje tak inovativnost společnosti. „Nové logo a vizuální identita krásně souzní s aktuální filozofií firmy. Ta sice navazuje na bohatý historický odkaz, ale překládá ho do moderní estetiky a soudobých potřeb. Stejně jako naše židle a stoly,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel Tonu Milan Dostalík.

Autorem loga je rakouský designér Ewald Neuhofer a drobně ho doladilo vídeňské studio Bueronardin. S novou vizuální identitou se také pojí
písmo Matter SQ od Martina Váchy z české písmolijny Displaay. Jedná se o písmo s jemným, hřejivým nádechem, což je způsobeno živými tvary a diagonálními terminály. Písmo je lépe čitelné v elektronické podobě, což potěší návštěvníky nového webu Tonu.

Webové stránky mají nově interaktivní konfigurátor nábytku, kde je možné si nastavit přesně variantu produktu, jakou zákazník chce
včetně barvy a typu dřeva či materiálu čalounění. Stránky ale obsahují také množství fotografií z historie a příběhu výroby pomocí ohýbání dřeva, dodnes nepřekonané techniky, která se neobejde bez lidských rukou.

Nová vizuální identita firmy zahrnuje nové barvy a látky, které nekopírují rychle měnící se módní trendy, ale spíše vystihují podstatu firmy. Tyto barvy jsou navíc snadněji kombinovatelné mezi sebou. Autorka barevného konceptu, designérka Zuzana Piliarová, hledala inspiraci přímo v areálu společnosti. Vybrala barvy, které odrážejí charakter výroby – modrou podle triček svých kolegů v továrně, cihlovou podle budov
starého závodu a zelenou se žlutou podle okolní přírody, která ji neustále inspiruje.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále