Pojem merch a reklamní textil můžeme bez nadsázky nazvat spojenými nádobami. Své o tom ví společnost Malfini, která je lídrem nejen českého trhu reklamního textilu.
Oblečení je jedním z nejlepších a nejvýraznějších nositelů brandu či vyjádření postoje. Nejen s ohledem na velikost plochy textilních produktů lze branding realizovat doslova od hlavy až k patě, na čepicích, tričkách, mikinách, ale i na taškách, ručnících a mnohém dalším. A co především, textil nezná hranic.
„Naše síla je v rozsahu nabídky produktů i služeb. Poskytujeme zákazníkům širokou škálu barev i velikostí, přičemž devizou je rychlost dodávky, která je v řadě případů rozhodujícím faktorem,“ říká Lucie Procházková, manažerka korporátního marketingu společnosti Malfini. S ohledem na B2B charakter firmy tak mohou její zákazníci operativně reagovat na požadavky vlastních klientů.
Základem je kvalitní produkt
Merch, odvozeno od merchandise, se během let stal oborem, jehož předmětem je péče o zboží, které nese určité označení. Svým způsobem bychom mohli říct, že se jedná o reklamu a reklamní předměty. V případě merche se spolu s tím jedná o finanční příjem pro vlastníka dané značky.
Merch může být spojen i s dobrou věcí, jak ukazuje dlouhodobá spolupráce Malfini na projektu Nadotek s organizací Debra a jejich skvělým nápadem potisku trika naruby (na fotografii). Charitativní podtext má i vlastní iniciativa Malfini s tričky Mr. & Miss Malfini.
A jak už bylo řečeno v úvodu, čistá plocha jednobarevného textilu je s možností přizpůsobení skvělou volbou. „Základem hodnotného merche je kvalitní produkt spojený s dobrým servisem, což Malfini kompletně nabízí,“ dodává Lucie Procházková. Pracovníci v terénu i obchodníci v back office prodiskutují se zákazníkem jeho představu a nabídnou mu, co potřebuje – podle charakteru použití druh materiálu spolu s možností zhodnocení v podobě vhodného potisku či výšivky a samozřejmě barvu, která koresponduje s firemními barvami či barvou daného eventu. Pomoci dokáží i s designem.
Populární a v dnešní době tolik požadované udržitelné produkty nechybějí ani v nabídce reklamního textilu Malfini. „Díky certifikaci naší tiskárny umíme navíc produkty z recyklovaného polyesteru i bavlny zhodnotit také udržitelně a s použitím ekologických barev,“ vysvětluje Lucie Procházková postup. Třešničkou na dortu je nabídka textilu ‚label free‘, který umožňuje zákazníkům luxus žádné nebo dokonce vlastní etikety. Jak se s oblibou používá spojení „od vidlí až po vidličku“, v Malfini mají modifikaci: „od transferu po výšivku a třeba i s vlastním labelem“.
Samozřejmostí je i možnost kombinace produktů nejen v duchu duo či family konceptu, ale třeba i „mix and match“ – mikina a tepláky nebo polokošile a čepice.
Sportovní rok merchi prospěje
A jak vidí Malfni letošní sportovní rok? Promítá se hokej a biatlon u nás doma, fotbal v Německu a olympiáda v Paříži nějak do poptávky? „Každá taková akce sportovního či kulturního charakteru zvýší zájem také o reklamní textil. Vzhledem k tomu, že ročně prodáme 25 milionů kusů textilních produktů ve více než 35 zemích Evropy, nelze přesně rozklíčovat, jak velké procento tvoří podobné mezinárodní eventy,“ upřesňuje Lucie Procházková s tím, že tyto masivní akce rozhodně navýší prodeje základních a cenově níže postavených produktů, a projeví se i v poptávaných a realizovaných potiscích.