Vytváříme prostor, kde se mohou scházet profesionálové napříč obory i milovníci dobrého jídla a pití, aby sdíleli své zkušenosti, říká Lenka Slezáková, ředitelka marketingu Makro ČR.
Proč jste se rozhodli pro projekt o velikosti Makro Czech Gastro Fest?
Gastronomie je zdrojem radosti, tradic i výzev pro budoucnost, dokáže spojovat a přivést lidi k jednomu prostřenému stolu. Zároveň ovlivňuje ekonomickou prosperitu země, zdraví a spokojenost obyvatel, a to jak na straně spotřebitelů, tak lidí pracujících v tomto odvětví. Česká gastronomie je na vzestupu, ale svůj potenciál ještě naplno nevyužila. Chceme proto vytvořit platformu překračující stávající hranice české gastronomické scény a propojující všechny zainteresované subjekty v segmentu gastronomie, a tím dodat české gastronomii nové impulzy. Festival je prostorem, kde se mohou setkat podnikatelé, profesionální kuchaři, asociace, dodavatelé instituce i veřejnost. Je to místo, kde mohou probíhat profesionální gastro diskuse a soutěže. Je to i místo, kde se může vzdělávat veřejnost, aby věděla, co od gastra požadovat, a nutila jej se neustále posouvat dopředu.
Jaké jsou hlavní cíle, se kterými makro pořádá MCGF?
Druhý ročník a množství partnerů jednoznačně ukazují, že jdeme úspěšně za svým cílem budovat uznávanou národní platformu pro profesionály i milovníky dobrého jídla a pití. Festival je pro nás příležitostí předávat nejen naše zkušenosti z oboru, ale také sdílet praktické informace nebo představit novinky v sortimentu.
Jaké jsou změny oproti prvnímu ročníku?
Letošní ročník chceme ještě více obsahově naplnit, aby byl maximálně zajímavý pro profesionály i širokou veřejnost. Festival je rozdělen do osmi tematických sekcí, které pokrývají celé spektrum gastronomických provozů. Na jednotlivých sekcích spolupracujeme s profesionály a odborníky z oboru, kteří přinášejí do programu jedinečné know‑how. Příkladem za všechny je spolupráce se Státním zdravotním ústavem, který nám pomohl vytvořit moderní modelovou jídelnu, ve které zaměstnanci, žáci, studenti či pacienti dostanou kvalitní, vyváženou a chutnou stravu. V kávové sekci, připravené ve spolupráci se Specialty Coffee Association ČR, pak mimo jiné proběhne vyhlášení soutěží Czech Latte Art Championship 2024. Vedle odborných diskusí a ochutnávek zde proběhnou zajímavé kuchařské show od předních kuchařů české gastroscény. Základem festivalu je dát návštěvníkům možnost ochutnávat, proto letos nabízíme všechny degustační porce zdarma.
Jaké jsou hlavní pilíře marketingové podpory MCGF?
Naše kampaň je zaměřena na digitální prostředí a na sociální sítě. Spolupracujeme s řadou ambasadorů z oboru gastronomie, jako jsou Zdeněk Pohlreich, Kristína Nemčková, George Nemec, Dominik Unčovský, Helena Fléglová a Vlad Ryasny. Významnou částí kampaně je i spolupráce s influencery, kteří mají rádi jídlo. Spojili se s námi Karel Kovy Kovář, Pavel Cejnar, Lukáš Hejlík a další. Máme také několik mediálních partnerství a PR podporu. Zároveň na přelomu března a dubna doplníme online kampaň o outdoorovou komunikaci zejména v Praze, kde budou vizuály nejvíce vidět v metru.