Po představení nové obchodní strategie mění obchodní řetězec Billa svůj vzhled i komunikaci. Slogan „To dobré začíná u nás“ nyní odráží nové žlutobílé zbarvení nejen prodejen, ale i ve veškeré komunikaci.
Řetězec Billa od loňského roku uvádí v život svoji novou obchodní strategii. Na konci února byla otevřena další nová prodejna v Jindřichově Hradci, současně byla po necelém půl roce od spuštění překročena hranice 100 000 objednávek na e-shopu a na začátku března připravuje otevření další pilotní prodejny v rámci nabídky produktů Billa na čerpacích stanicích OMV v Karlových Varech. Transformační proces řetězec nyní promítá i do nové korporátní komunikace a vizuální identity s cílem podpořit zdravý a udržitelný životní styl a správné stravování. Nový přístup zastřešuje nový claim: „To dobré začíná u nás“.
„Cílem nové podoby Billy je nabídnout našim zákazníkům ještě lepší sortiment zaměřený na zákazníka na prodejnách s intuitivním a pohodlným uspořádáním regálů, výhodným poměrem ceny a kvality námi nabízených potravin i nepotravinového zboží a celkově pohodlné a snadné nakupování v našich prodejnách,“ říká Liam Casey, generální ředitel řetězce Billa ČR. „To vše nyní doplňuje přeměna našeho věrnostního klubu a nová korporátní identita, která se propíše prakticky do celé naší komunikace,“ doplňuje Liam Casey.
Součástí transformace je i nová vizuální identita. Ta se v současnosti propisuje do online komunikace, a postupně je zaváděna i do offline prostředí, včetně nové podoby prodejen. Nejviditelnější je úprava samotného loga společnosti, z něhož mizí původní červené pozadí se žlutým nápisem a nově je logo implementováno v barvě žluté či bílé. Design všech prodejen postupně projde po vzoru pilotní prodejny v Říčanech u Prahy výraznou změnou. Kombinace již osvědčených a moderních prvků vytváří pro zákazníky ještě příjemnější prostředí pro nakupování. Interiér doplňují například dřevěné prvky v barvě břízy a proměny se dočkají nejen nábytek, výlohy, regály, chladicí a mrazicí zařízení, ale i nákupní vozíky nebo pracovní oděvy zaměstnanců.
Marketingová komunikace Billa startuje dvěma kampaněmi. Jedna podporuje komunikaci vylepšeného Billa klubu a druhá pak cílí na podporu rodiny a jejího spokojeného života. Tato kampaň je postavena na rodině, s níž se diváci mohli setkat již ve vánoční kampani „Vánoce podle vašich představ“.
„Při přípravě nové komunikace jsme hledali smysluplnou roli značky Billa v životech lidí. Inspiraci jsme našli v aktivních rodinách, kterým není lhostejná budoucnost a chtějí ji zlepšit. Billa jim v této cestě pomůže vytvořit momenty dobra s menším úsilím a za méně peněz. Zároveň jsme do spotů promítli to, že Billa je blízko vždy, když ji zákazníci potřebují,“ říká o nové komunikaci Martina Kufová, „account director“ z agentury McCann.
V letošním roce plánuje Billa otevřít až 14 nových prodejen v České republice a v rámci svých plánů počítá s otevřením až 80 nových kamenných prodejen do roku 2028. Současně bude i letos pokračovat v rekonstrukcích stávajících prodejen a dále rozšiřovat závozové oblasti svého e-shopu. Celkové investice do rozšiřování a modernizace prodejní sítě dosáhnou letos téměř dvou miliard korun. Současně Billa pokračuje ve svých projektech v oblasti udržitelnosti, když připravuje rozšíření fotovoltaické elektrárny na střeše svého modletického areálu, ale i na samotných prodejnách.