McDonald’s Česká republika představil na tiskové konferenci svůj minulý rok. V roce 2023 narostl počet restaurací i zákazníků – těch přišlo více než 50 milionů.
V tomto roce se společnost zaměřuje především na rozšíření do českých regionů, zdokonalení zážitku zákazníků a podporu udržitelných a sociálně odpovědných iniciativ. V loňském roce navštívilo restaurace McDonald’s téměř 50,5 milionu zákazníků, což představuje nárůst o 3,5 milionu lidí ve srovnání s předchozím rokem. Tržby společnosti v porovnání s rokem 2022 vzrostly zhruba o 16 procent, což bylo ovlivněno nejen zájmem zákazníků, ale i otevřením šesti nových restaurací. McDonald’s plánuje pokračovat v tomto trendu i letos. „V loňském roce jsme se zaměřili nejen na velká, ale i menší města v regionech. Expanze je naší dlouhodobou strategií, kterou ještě posílíme. Letos jsme již otevřeli novou restauraci ve Stehelčevsi, už zítra své první zákazníky přivítá pražská pobočka v Revoluční ulici. Celkem otevřeme více než pět restaurací,“ říká generální ředitelka McDonald’s Česko, Slovensko a Ukrajina Yuliya Badritdinova.
S otevřením restaurací souvisí také snaha společnosti rozšířit počet svých licenčních partnerů, z nichž jich je aktuálně na českém trhu dvacet čtyři. McDonald’s odhaduje investice, které zahrnují také renovaci vybraných stávajících poboček, na zhruba půl miliardy korun.
Některé ze spotřebitelských trendů představil marketingový ředitel McDonald’s pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup. Zmínil například, že spotřebitelé nyní častěji vyhledávají kuřecí protein, který je lépe stravitelný než protein hovězí. „Proto nyní rozšiřujeme nabídku kuřecího proteinu. V současné době jsou již čtyři z deseti jídel kuřecí,“ uvedl. Jeden z dalších trendů je přibližování restaurací McDonald klasickým restauracím. „Důkazem je například to, že si můžete objednat jídlo a někdo vám ho přinese,“ dodal. Firma dále také nabízí zákazníkům s alergiemi bezlepkové nebo bezlaktózové alternativy a vegetariánům alternativy masa. Na konci svého projevu také zmínil, že spolupráce McDonaldu s Přemkem Forejtem bude pokračovat i letos.
Češi čím dál častěji využívají službu McDelivery k objednávání svých oblíbených produktů. V minulém roce byly provedeny téměř 3 miliony objednávek u rozvážkových partnerů McDonald’s, což představuje zhruba 8% nárůst oproti předchozímu roku. Nová služba MyOrder, dostupná v mobilní aplikaci od roku 2023, přinesla rovněž pozitivní výsledky. Skrze tuto službu si zákazníci mohou předem objednat jídlo a nápoje, což jim šetří čas. V restauraci zase MyOrder umožňuje pohodlné objednání přímo ze stolu, což vedlo k téměř půl milionu objednávek. Nejoblíbenějším produktem zůstává Cheeseburger, kterého se loni prodalo téměř 19 milionů kusů. Big Mac a hranolky obsadily druhé a třetí místo s prodejem v milionech kusů. Úspěšné byly také limitované edice, zejména Sýrová sezóna.
McDonald’s se se svými licenčními partnery zaměřil na udržitelné a komunitní aktivity. Podpora směřovala k nadačnímu fondu Dům Ronalda McDonalda, který se stará o rodiny vážně nemocných a dlouhodobě hospitalizovaných dětí. Loni nadace oslavila rok od otevření prvního domu v Česku, který vznikl v areálu Fakultní nemocnice Motol. Zákazníci přispěli prostřednictvím zakoupení ručiček symbolizujících pomocnou ruku, vybralo se více než 5,7 milionu korun. V jedné z dalších kampaní si zákazníci mohli zakoupit dětské náplasti, díky nimž bylo vybráno 4,8 milionu korun. Rekordní účast zaznamenal v loňském roce McDonald’s Cup. Celkem 3147 týmů z 1908 škol se zapojilo do turnajů, které se konaly na trávnících po celé České republice. Účastnila se téměř polovina všech škol v zemi. Společnost letos připravuje jubilejní 25. ročník turnaje.