Sdílení vsazených tiketů, sdílení know-how bookmakerů s klienty, sázkařské fórum nebo soutěž Tipliga, to je komunitní sázení s Tipsportem.
Největší česká sázkovka před čtrnácti lety vsadila na inovativní přístup a svým zákazníkům poskytla informace, které měla při tvorbě kurzů ona sama. Tipsport díky tomu zaznamenal obrovský nárůst klientely. Dnes má skupina více než 70procentní podíl na tuzemském trhu a do pozice jedničky se vyšvihla i na Slovensku.
Ona „největší komunita sázkařů“ dnes funguje jak v Česku, tak na Slovensku, u nás navíc i v sesterské sázkovce Chance. Sdružuje několik komunitních služeb, které dělají sázení zábavnější a víc vzrušující. V podstatě se jedná o celý sázkařský svět na stránkách Tipsportu, ve kterém se mohou sázkaři realizovat, vzájemně se inspirovat, přátelit se, poměřovat mezi sebou znalosti a sdílet své úspěchy.
Na stránkách Tipsportu třikrát déle
Ze všech registrovaných sázejících je třetina komunitně aktivní, to znamená pravidelně využívá produkty a služby komunity (viz box níže). Tahle třetina je přitom pro Tipsport klíčová. Oproti ostatním sázkařům tráví na webu společnosti dvojnásobek času a v porovnání s konkurencí dokonce trojnásobek. Komunita sází třikrát častěji a vkládá prostředky na své sázkařské účty až čtyřikrát častěji. Díky komunitě se klienti u Tipsportu víc baví a co je pro firmu důležité, také víc utrácejí. Komunita tak sázkovce zajišťuje tržní podíl a kvalitní zisk.
Tipsport o komunitu pečuje
Nejen to je důvod, proč si Tipsport svoji komunitu hýčká a pokračuje v rozvoji stávajících i nových služeb. To vše sázkovka podporuje propracovaným věrnostním programem, speciálními odměnami a bonusy.
Tipsport má dokonce svého ombudsmana – systematicky poukazuje na věci, které je potřeba změnit, a dohlíží na jejich řešení tak, aby byl sázkař spokojen.
Nová kampaň pro komunitu
I své marketingové aktivity cílí Tipsport na komunitu. „Bereme komunitu jako rozdílovou věc, něco, co nás definuje. O tom svědčí i široce používaný claim Největší komunita sázkařů, který je součástí většiny kampaní. V druhé půlce července spustíme kampaň, kde chceme prodávat všechny naše benefity a rozdílové prvky, a tedy i komunitu,“ vysvětluje Martin Filip, brand manažer Tipsportu.
Komunitní služby Tipsportu
Fórum – první komunitní služba, online prostředí, v němž sázející sdílejí informace a diskutují. V současnosti navštíví fórum průměrně 43 500 sázkařů za měsíc, za prvních pět měsíců letošního roku napsali 1 720 000 komentářů.
Soutěže – generují vysoké množství návštěv webu, i proto je rozpočet na ně velkorysý – sázkovka na odměny v soutěžích vyčleňuje ročně 60 až 80 milionů korun. Nepřetržitě běží soutěž Pyramida, do které byly v prvním letošním půlroce vsazeny čtyři miliony tiketů, a Tipliga, do níž se zapojuje průměrně 60 tisíc sázejících každý měsíc.
Tiket aréna – virtuální prostor, kde mezi sebou sázkaři sdílejí své tikety. V roce 2022 to bylo průměrně téměř 260 tisíc tiketů za měsíc. Do Tiket arény přispívá více než 30 tisíc sázejících měsíčně.
Analýzy – krátké rozbory, ve kterých klienti vysvětlují, proč si vsadili na konkrétní sportovní zápas. Loni vzniklo 175 000 analýz, ze kterých vzešlo celkem 7 600 000 inspirací pro další sázející.
Blogy – jednotlivé příspěvky s tematikou sportu a sázení. Sázející mohou blogy číst, hodnotit, diskutovat o nich nebo je samozřejmě tvořit. V roce 2022 to bylo přes 5 700 blogů.
Nápady – zatím nejnovější komunitní produkt. Sázkaři napíší průměrně 200 nápadů měsíčně, sázkovka zrealizuje každý 10. schválený a uveřejněný nápad. Mohlo by se zdát, že tím Tipsport ukazuje svoje karty – konkurence vidí, na jaké nápady reaguje a které naopak dává k ledu. Tipsport se ale profiluje jako „otevřená proklientská sázkovka“, takže i tahle nová komunitní služba plně zapadá do jejího konceptu.