Nutnost šetrnějších postupů vůči životnímu prostředí je nezpochybnitelná.
Agentura POS Media již před lety aktivně začala pracovat a vymýšlet nové způsoby výroby reklamních materiálů tak, aby zohledňovaly aktuální environmentální témata a výzvy. Dnes již na přání klienta vyprodukují většinu nosičů v rámci udržitelné recyklační smyčky.
Na první pohled se může zdát, že ekologie a udržitelnost do nablýskaného reklamního byznysu moc nepatří. Vše má zářit, svítit, být vidět – komunikovat. Na druhou stranu množství zpracovaného materiálu při nejrůznějších kampaních po celém světě je naprosto nepředstavitelné. Je tedy zřejmé, že dříve či později bude i marketingový svět donucen počítat uhlíkovou stopu.
Dana Běloušková, výkonná ředitelka české pobočky marketingové agentury POS Media, není zvyklá čekat na poslední chvíli, a tak v „POSce“ již před několika lety vznikl projekt, který má za cíl nabídnout postupně všechny mediální nosiče v eko kvalitě. A již dnes je udržitelným způsobem produkováno 58 procent všech nosičů. V současné době maďarská pobočka POS Media nastoupila na cestu k nejuznávanější mezinárodní certifikaci EcoVadis a predikcí jsou samozřejmě všechny pobočky POS Media.
Klíčový je komplexní přístup
„Nejde jen o samotné nosné materiály, ale i o tiskové barvy či lepidla. V neposlední řadě je třeba zajistit efektivní nakládání (recyklaci) s již využitými produkty nebo obalovým materiálem. Důležitá je i životnost či další uplatnění realizací díky jejich modularitě a podobně. Momentů, kdy lze snížit ekologickou zátěž v našem odvětví je ohromné množství a zatím neexistuje moc návodů, které by bylo možné využít. Většinu věcí vymýšlíme úplně poprvé a hledáme nové cesty,“ uvádí Běloušková.
Důkazem je hned několik kampaní, které agentura POS Media již uskutečnila. Pojďme se alespoň na dvě z nich podívat. Tou první je in-store a instagramová influencer kampaň pro značku Seventh Generation, která může být směle považována za etalon šetrného a udržitelného přístupu. Produkují skutečně ekologické drogistické zboží pro úklid domácnosti, vše téměř 100procentně biologicky odbouratelné v recyklovatelných obalech z již recyklovaných materiálů a tak dále. A pro svou kampaň oslovili právě agenturu POS Media, která měla ve svém portfoliu produkty, které též berou ohled na životní prostředí. Značka Seventh Generation si pro svou propagaci nezaslouží nic jiného než udržitelné reklamní nosiče – to je zřejmé.
Vznikl tak shop-in-shop a woblery z ekologických materiálů, ekologických barev, ale i ekologické letáky, které navíc, kromě důležitých informací, obsahovaly i zalisovaná semínka přímo v papíru. Leták stačilo po přečtení zasadit do květináče a zákazníkovi vyrostly květiny nebo bylinky. Na ekologický aspekt produktu upozorňovali i vybraní influenceři, u kterých měla celá kampaň velmi pozitivní ohlas, stejně, jako u jejich publika.
Každá značka potřebuje tento svět
Další značkou, které osud naší planety není lhostejný je Rama. Ta zdůrazňuje, že přírodní margaríny jsou oproti živočišným tukům mnohem šetrnější k přírodě, a to zejména díky menší náročnosti na spotřebu vody či nutné plochy zabrané zemědělské půdy. I tady byla pro marketingový tým důležitá trvalá udržitelnost v rámci přípravy reklamních nosičů. „U POS Media v tomto ohledu nevznikl žádný problém, naše portfolio je již dostatečně široké a klient si mohl vybrat hned z několika vhodných formátů a media typů – vždy s důrazem na možnost recyklace a co nejmenší ekologickou zátěž,“ dodává Dana Běloušková a je vidět, že na tuto část produktového portfolia je opravdu hrdá.
Musíme uznat, že v mnoha ohledech POS Media předběhla svou dobu a klientům již dnes nabízí možnost volby nejen mezi samotnými produkty, ale i jednotlivými materiály. Přitom kvalita ekologické výroby v POS Media je na velmi vysoké úrovni a vzhled eko nosičů nijak netrpí oproti starým a do značné míry již překonaným technologiím. Příště se i vy rozhodněte pro citlivější cestu. V POS Media vám rádi připraví kalkulaci a vše do detailu představí a vysvětlí. Ostatně jde o produkty, na které mohou být opravdu pyšní.