Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velké středoevropské ambice Heureky

Do pěti let chceme mít největší online tržiště ve střední Evropě. Propojíme naše trhy tak, aby si třeba Slovinec objednal z českého e­‑shopu a za dva dny měl zboží, říká Tomáš Braverman, CEO online srovnávače Heureka Group.

Po loňském získání podílu ve startupu Testuj.to získala Heureka sto procent v technologické firmě Dataweps, která se zaměřuje na automatizaci procesů v e­‑shopech a na rozvoj datových technologií. Díky Testuj.to získává přístup k recenzím od mikroinfluencerů, což se hodí zejména u nově uváděných produktů na trh, které zatím nemají takovou bázi zákazníků. Jednou z oblastí, na kterou se soustředíme, je rádcovství. Vidíme velký potenciál v tom, dodat zákazníkům inspiraci před nákupem, poradit a dát jim možnost porovnat a pracovat s nimi ještě před nákupem. Recenze jsou základním stavebním kamenem Heureky,” uvedl pro MAM šéf Heureky Tomáš Braverman. 

Dataweps se specializuje na tvorbu nástrojů pro produktovou analytiku, automatizaci procesů v e­‑shopech a na rozvoj datových technologií. Od e­‑shopů víme, že u nás postrádají nástroje pro zjednodušení obsluhy. Díky spojení s Dataweps na to můžeme reagovat a základní verzi jednoduchého nástroje pro začátečníky připravit a služby pro e­‑shopy tak zase o velký kus posunout,” dodává Braverman, který se netají velkými plány. Loni emitovala skupina dluhopisy za celkem 3,2 miliardy korun, což je s přehledem rekord pro e-commerce segment. V zádech má navíc silné vlastníky. Po 40 procentech drží skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, EC Investments podnikatelů Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky a zbylých 20 procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.

Reklama
MMcite

Nejlepší e-shopy: vítězem soutěže Český Košík Roku je Astratex: Nejlepší e-shopy: vítězem soutěže Český Košík Roku je Astratex

V horizontu pěti let chceme vytvořit největší tržiště v regionu střední a východní Evropy. Cílem je vytvořit pro všechny trhy jednotnou platformu s katalogem, což nám možní více rozšířit nabídku. Díky využití strojového učení a velkého množství dat a automatizace chceme obsah a třeba i recenze překládat do jednotlivých jazyků. Nabídky, které vidíte na Heurece, se automaticky přeloží a zobrazí i ve Slovinsku, kde zákazník uvidí obsah z českých nebo slovenských e­‑shopů,” plánuje Braverman. 

Šance pro menší e-shopy u zahraničních zákazníků

Na Heurece je podle něj aktuálně 30 milionů produktů a přes 15 tisíc e­‑shopů z Česka, ale z Chorvatska zatím jen 450. Až se nám vše jednotným tržištěm podaří propojit, tak výrazně pomůžeme k rozvoji e­‑commerce scény v celém regionu. Pomůže to tuzemským e­‑shopům, které nemají peníze na vlastní expanzi, ale díky spolupráci s Heurekou budou moci oslovit nakupující na zahraničních trzích. Zákazníci získají mnohem širší nabídku produktů za výhodnější ceny,” popisuje Braverman s tím, že by to v rámci skupiny rádi zvládli do konce fiskálního roku. Devadesát procent obratu tvoří tři hlavní trhy — ČR, Slovensko a Maďarsko. Ale růst v Chorvatsku, Slovinsku nebo Bulharsku je rychlejší a nabízí velkou příležitost.

Máme 23 milionů uživatelů a 50 tisíc obchodníků, takže nám to dává obrovské množství dat o tom, jaké jsou na trhu trendy. Naším cílem je vytvářet datové reporty, které budou e­‑shopům pomáhat dělat lepší produktový a prodejní management, ukazovat jim, na co se mají zaměřit, v kterých kategoriích jsou jak silní. Mnohdy e­‑shopy v řadě věcí střílejí trochu „naslepo“, a to bychom rádi vylepšili,” říká pro MAM Tomáš Braverman. V rámci příštího roku také plánují dát obchodům možnost umístit na Heureku slevové kupony a přilákat spotřebitele i touto cestou. Do příštího roku vstupuje Heureka s konceptem takzvané „permanent visibility“.  Půjde o kombinaci spendu v televizi a na YouTube, v průběhu roku chceme být na očích prakticky každý týden. Aktuálně běží v televizi kampaň Vyheurekujte si to, která je výsledkem interní kreativní soutěže. Máme na ni dobré ohlasy a tento koncept bude v komunikaci pokračovat,” uzavírá Tomáš Braverman.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)