Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výzkum: Češi budou letos více utrácet za cestování a zážitky

Výzkum české populace realizovaný agenturou Incomind v závěru roku ukázal, že se v roce 2020 chystáme utrácet více především za cestování a zážitky.

V roce 2020 se Češi chystají utrácet více než v roce předchozím zejména za cestování, zážitky a volnočasové aktivity. 21 % respondentů plánuje investovat více do cestování (nejpatrnější je to u obyvatel Prahy a Zlínského kraje), 19 % do zábavy a vyžití ve volném čase mimo domov (vedou Jihomoravský kraj a Praha) a 17 % do volného času tráveného doma (zde vedou Jihočeši před Pražany). Připravenost k vyšším výdajům za zážitky a využití volného času je s viditelným odstupem nejvyšší u studentů, nicméně je patrná u všech věkových kategorií až do 45 let.  

„Potenciální růstovou kategorií jsou například i služby osobní péče a péče o fyzickou a duševní kondici – zvýšení výdajů zde plánují ženy více než muži“, komentuje výsledky výzkumu Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.

Reklama
ČEZ
Parametry výzkumu: Reprezentativní výzkum CAWI (internetová populace ČR), n=1000, dotazování 17.-19.12.2019. Ot: Které z následujících položek budete v roce 2020 pravděpodobně kupovat více než letos? Výběr z 22 položek.

U nákupů zboží jsme v očekáváních střídmější. Nejvyšší podíl oslovených (cca jedna šestina) počítá s vyššími výdaji za nábytek, ovšem značná část populace zároveň také s nižšími – souvisí to s nižší frekvencí nákupů, resp. delšími nákupními cykly u této kategorie. Pozitivní očekávání jsou spojena i s nákupy obuvi a odívání, a to jak běžné módy, tak i sportovní (zde je to markantní zejména u mladých do 25 let), a u části populace také s výrobky pro dům, domácnost a zahradu.

Naopak spíše pokles výdajů očekávají Češi při nákupech technologického zboží včetně mobilních telefonů a počítačů, kde je možné pozorovat nižší nákupní optimismus zejména u ženské části populace.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)