V rámci přímých přenosů z IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 se pro české diváky v rozích kluziště poprvé objevily virtuálně umístěné 3D modely vozů Škoda. Ty totiž z důvodu kolize licenčních podmínek na stadionu fyzicky stát nemohly.
Během IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 Škoda využila k prezentaci modelů Kamiq a Scala novou technologii vkládání virtuálních 3D modelů. Kreativní agentura Isobar ve spolupráci s Českou televizí a dalšími partnery vytvořila řešení využívající technologii augmentované reality.
Použita jsou 3D data automobilů, která vznikají již při vývoji nových modelů. Datová velikost jejich zobrazení ovšem neumožňuje jejich snadné zpracování v televizním prostředí. Isobar tak společně s 3D studiem Paranormal připravil zjednodušenou verzi virtuálních modelů a zároveň pro věrohodné zobrazení v rámci televizního přenosu nasimuloval chování světelných a pohybových podmínek product placementu na stadionu.
Za konečnou implementaci do vysílání je pak zodpovědná Česká televize a její dodavatel brněnská firma ISG Graphics. Diváci České televize tak při živém vysílání sledovali virtuální 3D modely Scala a Kamiq přímo za plexisklem v rozích kluziště ve třech střídajících se barevných provedeních vozů.
„Díky rozšířené realitě mohou firmy propagovat své produkty i v případě, že fyzický prostor má v rámci partnerství zakoupen jiný partner, popřípadě dochází ke kolizím licenčních a sponzoringových podmínek, které nedovolují marketingovou podporu přímo v místě akce,” dodal Jakub Binder, Senior Account Manager agentury Isobar.
Isobar s partnery vidí po úspěšné premiéře v novince velký potenciál. Na trh se tak dostává nový reklamní formát, postavený na principu augmentovaného product placementu. Značkám se tak otevírá nová možnost zviditelnění v rámci jakéhokoliv programu vysílaného živě na stanicích ČT Sport, Nova Sport a televizi O2.
„Angažmá značky Škoda v tomto fascinujícím sportovním odvětví hraje od počátku devadesátých let minulého století klíčovou roli v naší sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení image a známosti značky Škoda nejen v České republice, ale i na dalších trzích,“ říká Petr Janeba, vedoucí marketingu Škoda Auto ČR. „I proto se snažíme držet krok s dobou a využít nejnovější technologie, které vznikají při vývoji našich modelů, i pro marektingové účely, jakými jsou například sponzoringové aktivity,“ uzavírá Janeba.
Škoda se angažuje v řadě sportů. Lední hokej je přitom vedle cyklistiky a motoristického sportu nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie automobilky. Škoda navázala partnerství s IIHF Mistrovstvím světa v ledním hokeji již v roce 1992 původně jako automobilový partner. Od roku 1993 je automobilka oficiálním hlavním sponzorem této sportovní události. Díky tomu bylo toto spojení oficiálně uznáno jako nejdelší hlavní sponzorství v historii sportovních mistrovství světa a je zapsáno v Guinnessově knize světových rekordů.