Reklama
Megaboard

Reklama v médiích vzrostla v roce 2019 ke 120 miliardám

Vývoj trhu s reklamou je v Česku dlouhodobě pozitivní, což potvrzují i data za rok 2019. Největší objem inzerce byl proinzerován opět v televizi, ceníková hodnota zde alokované inzerce přesáhla 57 miliard korun. Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere, která v České republice provádí monitoring reklamy již od roku 2008.

Žebříček mediatypů doplní v nejbližších týdnech také hodnoty za internet, které tradičně zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Nicméně i u něj můžeme očekávat nárůst. Lze předpokládat, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala okolo 120 miliard korun.

„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V roce 2019 jsme v ní zmonitorovali reklamu v ceníkové hodnotě 57,5 mld. korun. Meziročně si televize opět polepšila, tentokrát o 8 %. V souhrnu televize odvysílaly znovu více reklam a zároveň je zdražily,“ uvádí k ročním výsledkům Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Ostatní mediatypy vykázaly velmi podobné výsledky jako v loňském roce.

Nejsilnějším zadavatelem roku 2019 byl internetový obchodník Alza.cz, jehož inzerce dosáhla hodnoty necelých 1,8 miliard korun. Druhý Kaufland umístil reklamu v médiích v hodnotě 1,7 miliard korun a reklama třetího Lidlu přesáhla 1,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále