Americký deník The Wall Street Journal informuje, že Google spustil minulý měsíc ve zkušebním provozu možnost Instant Reserve, kterou nabízí politickým inzerentům spolu s prodejci konzumního zboží, médiím nebo zábavnímu průmyslu.
YouTube testuje nový nástroj Instant Reserve v Google Ads, která inzerentům umožňuje rezervovat si místo pro reklamu až 120 dní dopředu. Zájemci si tak můžou přes reservační nástroj zamluvit kampaně s fixním rozpočtem a předpověděným zásahem.
Nástroj je testován globálně inzerenty napříč různými obory. Instant Reserve od YouTube bere inspiraci z nákupu reklam u předplacených televizí, umožňujících inzerentům využít prostor pro reklamu se všemi dostupnými možnostmi cílení, ale bez nutnosti objednání reklamy přes obchodního zástupce. Nástroj bude zejména užitečný pro inzerenty, kteří chtějí plánovat v předstihu a vést kampaně svázané s významnými událostmi, jak jsou například volby.
YouTube nevydal žádné oznámení, když nástroj spouštěl, ale The Wall Street Journal uvádí, že k 3. září dostali k rezervačnímu nástroji přístup političtí poradci a stovky dalších inzerentů. Inzerenti si podle deníku můžou rezervovat prostor pro reklamu, ale platit za něj budou až při samotném spuštění kampaně.