Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Karel Gott v reklamě. Mistr je dlouho odmítal, v poslední dekádě si v nich s chutí zahrál

Obrovskou a nehynoucí popularitu Karla Gotta neváhaly po revoluci využít i firmy z České republiky. Během několika let se Mistr objevil v několika reklamách. Zpočátku sice svou účast v reklamách odmítal, ale v roce 2011 se například objevil v reklamě společnosti Karlovarské minerální vody.

V jednom ze série klipů se Gott objevil coby prezident, který se připravuje na projev a přitom popíjí ledový čaj Aquila, který stojí na řečnickém pultu. Na tomto místě ovšem brání v záběru kameramanovi, který tak “prezidenta” Gotta poprosí, aby nápoj dal mimo záběr, načež Mistr překvapeně odvětí: “Ale proč? Piju ho pořád. Přece nebudu klamat národ, skvělá chuť.” Asistentka se k němu nakloní a upozorní jej, že by to mohlo vypadat jako reklama. Načež “prezident” Gott odpoví: “Reklama? To by mi ještě tak chybělo.”

Prodeje nápoje šly podle Karlovarských minerálních vod díky spotům se Zlatým Slavíkem nahoru. Ač nebyl honorář zveřejněn, objevily se odhady, podle nichž si mohl zpěvák za tuto reklamu přijít až na sumu deset milionů korun. Šlo o první reklamu ve které Gott propagoval přímo určitý produkt. V roce 2009 nafotil reklamní kampaň pro módní salon Richter, tehdy odmítl i honorář.

Reklama
ČEZ

Později Gott reklamní spot komentoval slovy: “Ten čaj jsem ochutnal a věřte, že studený je výborný. Také jsem měl prostor trochu si zahrát. Víte, když nedostávám žádné role ve filmu, tak zkrátka musím brát reklamy,” povzdechl si Mistr.

Před pěti lety jej do své reklamy obsadil rakouský státní dopravce ÖBB, který v té době nabízel akci na jízdenky z Vídně do Prahy. Rakouské dráhy v klipu lákaly cestující a setkání ve zlatém městě se “zlatým hlasem z Prahy”, jak se Gottovi přezdívalo. V klipu dva muži cestují ve vlaku a když v Praze vystoupí na Hlavním nádraží uvidí na nástupišti právě Gotta. “Ó Gott,” zvolá jeden z nich německy, což znamená “Ó Bože”, načež mu Gott blahosklonně odvětí, že stačí, když mu bude říkat Karle.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu